اخبار مهم

بهبود آبرسانی در روستاهای قشم در تعامل با آبفای هرمزگان/ افزایش 10000 مترمکعبی برای رفع مشکل روستاها

در دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم بهبود آبرسانی در شبکه های تولید، انتقال و توزیع روستاهای قشم تا پایان امسال تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، علی درویش پور در دیدار با امین قصمی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان عنوان داشت: حوزه آب یکی از تاثیرگذارترین بخش های خدمات به مردم است که باتوجه به ویژگی خاص جزیره قشم، مورد توجه مسوولان می باشد.
وی با اشاره به شرایط متفاوت جزیره نسبت به سرزمین اصلی در مورد دسترسی به منابع آبی گفت: باوجود دریا، تکنولوژی به نام آب شیرین کن و داشتن بخش خصوصی فعال در این حوزه، حق مردم قشم، بی آبی یا کمبود آب نیست.
درویش پور همچنین به هدف گذاری این منطقه آزاد برای تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های آبی جزیره باید باید متناسب با این هدف باشد و قابلیت ارائه خدمات به گردشگران میلیونی را داشته باشد.
این مقام عالی ضمن تقدیر از مسوولان آبفای استان برای حضور در جلسه ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده دولت وظیفه خود می داند تا ضمن تعامل با سایر دستگاه های اجرایی، به مردم خدمت رسانی کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه خواستار حل مسئله آبرسانی در شبکه های تولید، انتقال و توزیع روستاهای قشم در قالب تفاهم نامه ای با آبفای استان شد و تاکید کرد: آبرسانی به روستای نقاشه به منظور بهره مندی اهالی این روستا به خدمات پایدار در حوزه آب نیز موارد مورد پیگیری ما از آبفای استان است.
امین قصمی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان نیز با اشاره به جانمایی 6 زون اصلی برای تامین آب و ارتقا مخازن، ابراز امیدواری کرد که با افزایش تولید از 22 هزار مترمکعب به 32 هزار مترمکعب آب، جاگذاری خطوط انتقال جدید و بازسازی خطوط انتقال قدیمی، مشکل آبرسانی به روستاهای جزیره تا پایان سال 1400 حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا