آخرین خبرهااجتماعی

ضرورت تهیه نقشه راه آماده سازی زیرساخت های قشم برای مدیریت بحران

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تهیه نقشه راهی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها، دسته‌بندی وظایف، برنامه‌ریزی منسجم و افزایش هماهنگی میان بخش‌های مختلف برای مقابله و مدیریت بحران ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایسنا ، حمیدرضا مومنی روز گذشته(ششم مردادماه) در جلسه ستاد بحران منطقه آزاد قشم که با حضور جمعی از معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد، افزود: انجام تمهیدات لازم برای مقابله و عبور با کمترین آسیب از شرایط بحران یکی از مسئولیت‌های اصلی این سازمان در برابر مردم جزیره است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با حضور و هماهنگی بیشتر تمامی دستگاه‌ها و مدیریت‌های اجرایی حاضر در ستاد بحران، برای آمادگی قبل از بروز حادثه و رسیدگی بعد از حادثه در قشم پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه از اعضای ستاد بحران این سازمان خواست با حفظ اولویت، مسائل و مشکلات مربوط ایمنی زیرساخت‌های شهری و امکانات ضروری و حیاتی برای خدمات‌رسانی به ساکنان بررسی و برای رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

در ابتدای این جلسه محرم بهاروند، رئیس ستاد بحران منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی از وضعیت زیرساخت‌های شهری و برآورد خسارات احتمالی در اثر وقوع زمین‌لرزه ششم مردادماه پرداخت و تأکید کرد که خوشبختانه زلزله‌های اخیر خسارت قابل‌توجهی به همراه نداشته است.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه مرتضی شیخ‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی از وضعیت ایمنی سازه و بخش‌های مختلف و همچنین امکانات بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم برای مقابله با زمین‌لرزه ارائه کرد.

براساس این گزارش سایر اعضای ستاد بحران نیز گزارش‌هایی درباره وضعیت موجود، برآورد خسارات احتمالی، نحوه خدمات‌رسانی و فعالیت‌های صورت گرفته برای حل مشکلات ایجادشده را ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا