آخرین خبرهااقتصادی

مسوولان قشم ترخیص کالا را سرعت ببخشند

بخش مهمی از تجارت بازرگانان قشم به دلیل ترخیص نشدن کالا از گمرک با مشکل مواجه شده است که این امر می‌طلبد که مسوولان منطقه آزاد، گمرک و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع سریع این مشکل اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ، امام جمعه قشم گفت: گرما و رطوبت هوای جزیره قشم در فصل تابستان بسیار بالاست که باعث از بین رفتن و گذشتن تاریخ مصرف کالاها می‌شود.

حجت الاسلام میثم تارم افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور از اسفند ماه گذشته، گردشگری جزیره و در اثر آن تجارت نیز با اختلال جدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: رونق اقتصادی در جزیره قشم و حیات آن همت بیشتری توسط مسوولان را می طلبد.

سوخت و مجوز، مشکلات صیادان قشمی

امام جمعه قشم در ادامه به مشکلات صیادان قشم اشاره و تصریح کرد: تامین نشدن سوخت قایق‌های صیادی و نبود جواز صید، 2 معضل مهمی است که این قشر جامعه را آزار می‌دهد.

وی افزود: مدیریت و تامین سوخت قایق‌های صیادی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت قوی‌تری است.

تارم ادامه داد: همچنین نداشتن جواز صید بسیاری از صیادان این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: گرانی‌های اخیر به ویژه افزایش نرخ ارزاق و مسکن، باعث  مشکلات مختلف شده که امید است مسوولان مربوطه با اقدام شایسته و نظارت بیشتر جلوی گرانی های غیر منطقی و غیر منصفانه را بگیرند.

احیای نماز جمعه از ثمرات انقلاب است

امام جمعه قشم در ادامه با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه یکی از سنت‌های مهم و با ارزش و فریضه دینی و سیاسی است که توسط انقلاب در کشور احیا شد.

وی افزود: آیت اله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه منصوب در نظام مقدس جمهوری اسلامی، در پنجم مرداد نماز جمعه را اقامه کرد و هم اکنون در ۹۰۰ نقطه کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.

تارم ادامه داد: در شرایط بحرانی به ویژه هشت سال دفاع مقدس، نماز جمعه و خطبه‌های آن نقش کلیدی داشت و حضور امامان جمعه در جبهه‌ها نیز توانست روحیه مضاعفی به رزمندگان اسلام عطا کند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه به عنوان واسطه‌ای میان مردم و مسوولان و نظام است که بسیاری از مشکلات توسط این نهاد رفع شده است.

امام جمعه قشم در پایان با اشاره به شیوع کرونا ویروس گفت: مردم رعایت دستورات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، نداشتن تجمعات و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا