آخرین خبرهااجتماعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست معارفه مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم مطرح کرد؛

برنامه ریزی جامع و تدوین نقشه راه زمینه ساز توسعه منطقه ویژه اقتصادی قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: منطقه ویژه اقتصادی قشم باید با برنامه ریزی جامع و تدوین نقشه راه، با استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود و تجارب منطقه آزاد قشم، زمینه توسعه پایدار و متوازن، این بخش عظیم جزیره قشم را فراهم بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در نشست معارفه مدیر جدید منطقه ویژه اقتصادی قشم، گفت: موفقیت مدیریت این منطقه ویژه، منوط به اجرای برنامه های توسعه در فضایی آرام و بدون حاشیه و متناسب با بودجه تخصیصی است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه راه حل های کم هزینه و کم حاشیه در منطقه ویژه اقتصادی، زمینه موفقیت برنامه های توسعه را فراهم می آورد، افزود: احداث اتوبان بین درگهان و گیاهدان یکی از نمونه های موفق اقداماتی است که با هزینه کم و بدون حاشیه انجام گرفته و زمینه رضایت عمومی را در میان گردشگران و ساکنان این نقاط پرتردد فراهم کرده است.

به گفته مومنی؛ بیش از 70 درصد مسافران ورودی به جزیره سهم منطقه ویژه اقتصادی قشم است که این میزان، بطور منطقی ضرورت اختصاص بودجه ای متناسب وضع موجود را اجتناب ناپذیر می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حوزه هایی مانند ژئوپارک، صنایع دستی و میراث فرهنگی را از مباحث تخصصی سازمان منطقه آزاد قشم خواند و گفت: هرچند مصادیق این مباحث در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم قرار دارد، اما با توجه به ماهیت تخصصی آنها و پیشینه مطالعات و اقدامات صورت گرفته، منطقه ویژه اقتصادی قشم نیاز به فعالیت چندانی در این حوزه ها ندارد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: طرح الحاق جزیره هنگام، طرح جامع و تفصیلی طبل و تهیه شناسنامه های روستاهای محدوده از مهمترین اقدامات در دست اجرای منطقه ویژه اقتصادی قشم است که با نهایی شدن آنها، توسعه پایدار و متوازن در این منطقه ویژه با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

براساس این گزارش در این نشست حکم انتصاب امیر سلکی به عنوان مدیر جدید منطقه ویژه اقتصادی قشم از سوی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اهداء و از خدمات محمد امین جعفری مدیر قبلی این منطقه قدردانی شد.  

گفتنی است امیر سلکی مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم که  11شهر و روستا شامل درگهان، هلر، طولا، کووه ای، گیاهدان، رمکان، جیجیان، نخل گل، زیرانگ، ریگو و رمچاه، سایت جزایر ناز را دربر می گیرد با حکم حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حفظ سمت به مدیریت منطقه ویژه اقتصادی قشم نیز منصوب شد.

از حدود یک هزار و 500 کیلومتر مربع مساحت جزیره قشم 300کیلومتر مربع به منطقه آزاد قشم و بقیه به منطقه ویژه اقتصادی قشم اختصاص داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا