آخرین خبرهااجتماعیدسته‌بندی نشده رییس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان هرمزگان عنوان کرد؛

منطقه آزاد قشم پیشگام مدیریت بحران کروناویروس در استان

رییس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان هرمزگان گفت: عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد آمادگی در شرایط بحران بیماری کووید 19 جلوتر از استان بوده است.


به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، به نقل از فارس حسین فرشیدی در جلسه مشترکی با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، مدیر بیمارستان پیامبر اعظم(ص) به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از اقدامات مدبرانه و به هنگام مهندس مومنی و مجموعه منطقه آزاد قشم جهت ایجاد آمادگی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در جزیره بیان داشت:  مدیریت بسیار خوب شما در پشتیبانی از کادر درمانی و ارتقا ایمنی سلامت قشموندان، برای کنترل کرونا در قشم قابل تقدیر است.
وی با اشاره به این مطلب که همچنان در فاز حاد بیماری به سر می بریم افزود: قطعا بعد از گذر از این بحران، دستورالعمل های بهداشت جهانی تغییر خواهد کرد و این نکات برای مقابله با کروناویروس، براساس اقلیم و جغرافیای هر کشور و منطقه، متفاوت و خاص آن ناحیه خواهد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان ادامه داد: در ابتدای کار، رویکرد ما دریافت اطلاعات بیماران از طریق سامانه  و پایش آن ها و در صورت نیاز بستری و قرنطینه سازی بود در حالی که الان باید به دنبال افراد ناق باشیم تا به فوریت اقدامات جداسازی و قرنطینه را انجام دهیم.
به گفته فرشیدی، نداشتن هیچ آماری از مرگ و میر در جزیره نکته بسیار حائز اهمیتی است و کنترل بیماری در کمتر از ۵ درصد جامعه ۱۵۰ هزار نفری قشم، ناشی از عملکرد خوب منطقه آزاد قشم در همکاری با شبکه درمان است.
وی همچنین از امکان ساخت کیت های تشخیص کروناویروس در منطقه آزاد قشم استقبال کرد و گفت: ما تلاش داریم تا متوسط تست را به ۵۰۰ تست در روز برسانیم تا به این ترتیب محدود شیوع را شناسایی و کنترل کنیم و در این مسیر آماده هرگونه کمکی به این منطقه آزاد هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان اضافه کرد: یکی از نگرانی های ما به لحاظ موقعیت جزایر قشم و کیش، کنترل ورود مسافران بوده که خوشبختانه، منطقه آزاد قشم با راه اندازی سامانه کیا به این کنترل و نظارت بر ورود ساکنان و قرنطینه افراد دست یافته است. ارایه گواهی سلامت برای افراد به ویژه شاغلان در تردد نیز می تواند کمک خوبی برای کنترل این بیماری باشد.
وی همچنین از اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد ریال بودجه سازمان منطقه آزاد قشم برای تجهیز بخش درمان و تامین اقلام بهداشتی، کمک به افزایش فضای درمانی جزیره و اختصاص دو مرکز هتلینگ به بحث نقاهتگاه برای پشتیبانی از بیماران رو به بهبود در شرایط حاد تقدیر کرد و عنوان داشت: یکی از نگرانی های ما، حوزه زندان ها و حفظ بهداشت در این مراکز بود که منطقه آزاد قشم در گامی پیشتر، با ساخت یک مرکز قرنطینه در خارج از زندان برای زاندانیان تازه وارد شده و یک مرکز قرنطینه داخل زندان، برای زندانیان بیمار این مشکل را در جزیره رفع کرده است. 
فرشیدی در پایان به تعداد ۲۸ مورد کرونا مثبت در قشم اشاره کرد و گفت: این آمار بدون هیچ فوتی، بیانگر مدیریت خوب در این منطقه  است. با مدیریت آرام و بدون استرس باید سعی کنیم کروناویروس را شکست دهیم و باید یاد بگیریم چگونه با این بیماری همانند سایر بیماری ها زندگی کنیم و به بهداشت فردی بیش از پیش اهمیت دهیم.
گفتنی است، در جلسه صبح امورز ۲۰ فروردین ماه، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان، دکترعبدالله غریب زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، حمیدرضا بهزادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، احسان دبیری، مدیر بیمارستان پیامبر اعظم(ص) به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا