سلامت

۵۴۱ هزار مکمل مورد نیاز گروه های سنی مختلف در قشم توزیع شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از توزیع ۵۴۱ هزار مکمل مورد نیاز گروه های سنی مختلف در سه ماهه نخست سال جاری در راستای اجرای برنامه ملی مکمل یاری با ویتامین و املاح با هدف کاهش شیوع کمبود ریز مغزی ها در این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، دکتر یاسر مرادی اظهار داشت: این طرح مکمل یاری با توزیع مکمل های کلسیم دی، ویتامین دی، مولتی ویتامین، یدوفولیک، قرص آهن، قطره آهن، قطره آ. د و قطره مولتی ویتامین در سطح شهرستان قشم با هدف بهبود سلامت گروه های سنی مختلف به ویژه تقویت سیستم ایمنی بدن این افراد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط ایده آل تمامی ویتامین های مورد نیاز افراد باید از طریق غذا تامین شود ولی به دلیل عادات غذایی نادرست وجود باورهای غلط غذایی و مصرف ناکافی از مواد غذایی متنوع گاهی کمبود این ریز مغزی ها به وجود می آید گفت: در این راستا برنامه ملی مکمل یاری با ویتامین و املاح در کودکان، نوجوانان، مادران بار دار و شیره، میانسالان و سالمندان با هدف کاهش شیوع کمبود ریز مغزی ها در حال اجرا است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم توضیح داد: در سه ماهه نخست امسال و در راستای اجرای حمایت تغذیه‌ ای، جمعیت زیر پوشش این شبکه بهداشت و درمان ۲۴۷ هزار مکمل قرص آهن، مولتی ویتامین، ویتامین دی و یدوفولیک در میان مادران باردار این جزیره توزیع شده است.

دکتر مرادی اضافه کرد: مادران بارداری که تحت پوشش این برنامه حمایت های تغذیه ای قرار گرفته اند، مکمل های یادشده را به صورت رایگان دریافت کرده اند.

وی توزیع بیش از ۵۹ هزار مکمل کلسیم دی برای سالمندان، بیش از ۱۷۹ هزار مکمل قرص آهن و ویتامین دی برای دانش آموزان، ۱۹ هزار مکمل قطره آ. د، قطره‌ آهن و قطره مولتی ویتامین برای کودکان و بیش از ۳۵ هزار مکمل ویتامین دی برای جوانان را از دیگر خدمات این حوزه عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا