آخرین خبرهااجتماعیایران

تثبیت جایگاه قلم در روزهای کرونایی جزیره

رییس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم بر تثبیت جایگاه قلم و ادبیات در پر کردن خلا تنهایی در روزهای شیوع کروناویروس و قرنطینه های خانگی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، امینه دریانورد ضمن تبریک روز قلم به اهالی این وادی و دوستداران کتاب و نویسندگی بیان داشت: در شرایطی که تمامی مردم جهان درگیر قرنطینه های اجباری و دوری های ناخواسته از اجتماعات عمومی ناشی از بیماری کووید 19 هستند، شاهد آشتی جامعه با کتاب، شعر، موسیقی و فیلم هستیم.
وی با اشاره به همراهی شاعران نوپای جزیره در کارگاه های مجازی شعر و داستان گفت: در همه نقاط جزیره به ویژه روستاها، هنرمندان خوش ذوق و قریحه ای وجود دارد که با مشارکت در کارگاه های ادبی و یا مسابقات مختلفی از این دست، می توانیم آن ها راشناسایی کرده و پرورش دهیم.
رییس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم ادامه داد: احیا زبان بومی و مادری این منطقه یکی از آرزوهای دیرینه من بوده که در این روزهای قرنطینه ای بیشتر به آن پرداخته ام و در حال سرایش قطعاتی به زبان بندری هستم که امیدوارم به حفظ گویش محلی کمک کند.
دریانورد در پایان از خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان خواست تا ضمن پاسداشت ارزش های منطقه ای و بومی از اوقات فراغتی که به ناچار پیش آمده استفاده بهینه کرده و با مطالعه کتاب، بر دانش خود در زمینه های موردعلاقه شان بیافزایند.
گفتنی است، امینه دریانورد، رییس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم، یکی از شعرا و ترانه سراهای بنام جنوب کشور و استان هرمزگان است که هفت کتاب را به صورت مشترک با سایر شعرای کشور، به چاپ رسانده و با راه اندازی نخستین کتابخانه عمومی در جزیره، پرچمدار اشاعه کتاب و کتابخوانی در قشم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا