اقتصادی

استقبال چینی ها از فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم

یک هیات سرمایه گذاری متعلق به چندین شرکت و کارخانه بزرگ کشور چین با هدف آشنایی با ظرفیت های موجود و بررسی فرصت های سرمایه گذاری جزیره قشم در حوزه های مختلف با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی در جلسه با این هیات سرمایه گذاری چینی، ضمن استقبال از سرمایه گذاری کشورهای خارجی در حوزه های مختلف اقتصادی و گردشگری جزیره قشم، تاکید کرد: امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک میان منطقه آزاد قشم و شاخه عملیاتی سازمان پیمان شانگهای فرصت مناسبی جهت بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان اقتصادی و کشورهای عضو آن در پیشرفت جزیره قشم فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: باید بستر مناسب برای ورود و نقش آفرینی قشم در اقتصاد جهانی فراهم شود و با اجرایی شدن تفاهم نامه با پلتفرم اقتصادی و تجاری سازمان همکاری های شانگهای، روابط اقتصادی جزیره با 19 کشور جهان، توسعه پیدا می کند.
براساس این گزارش، چگونگی سرمایه گذاری و بهره برداری پروژه توسعه بندر کاوه به عنوان یکی از بخش های اصلی طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس و پیش بینی شیوه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد پایلوت یکی از بزرگترین شرکت های صنایع سنگین دنیا از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین هیات سرمایه گذار چینی در این جلسه پیشنهاداتی را پیرامون ایجاد بستر حمل و نقل سبز با حضور شرکت های تولیدکننده موتورهای برقی، اتوبوس و ماشین های برقی و همچنین امکان سنجی ایجاد خط تولید آنها در چزیره قشم را مطرح کردند.
چگونگی ایجاد بستر گردشگری جهت حضور تورهایی از کشور چین، ساخت هتل پنج ستاره در جزیره قشم و برقراری خط پروازی مستقیم از شهر چنگدو به قشم نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا