آخرین خبرهااجتماعی نگاهی به وضعیت حضور مردم در پایگاه تست کرونا در قشم؛

تست کرونا مثبت با چاشنی احتمال ابتلا!

انجام تست کرونا، شاید آخرین حلقه وصل بیماران قرنطینه ای و مردم عادی است؛ جایی که مردم حتی اگر تقریبا اطمینان هم داشته باشند به کرونا مبتلا شده اند هم شاید ترجیح بدهند راهشان را به سمت این پایگاه کج نکنند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایسنا، با افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر بر اثر کرونا در شهرستان قشم، مراجعات مردمی به پایگاه تست کرونا بیش از پیش افزایش یافته است.
مشاهدات و بررسی های میدانی خبرنگار ایسنا نشان می دهد روزانه بیش از ۵۰ نفر برای انجام تست کرونا به محل قدیم بیمارستان قشم مراجعه می کنند.
این در حالی است که کمبود فضا و تراکم جمعیت برای نام نویسی و انجام تست، کارکنان شبکه بهداشت و درمان و برخی از مردم را نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.
“محمد” اهل یکی از روستاهای قشم که مسیر ۶۰ کیلومتری را برای تست کرونا تا قشم پیموده است، می گوید: متاسفانه تعداد افراد متقاضی بسیار زیاد شده ولی به اندازه کافی نیرو و فضا برای انجام تست وجود ندارد.
وی ادامه داد: در صورتی که امکانات و تمهیدات لازم در این محل تدارک دیده شود، می توان جلوی ابتلای بیشتر افراد به این بیماری را گرفت.
یکی از بانوان حاضر در این جمع گفت: متاسفانه مردم از همدیگر فاصله نمی گیرند و کسی هم نیست که به این موضوع رسیدگی کند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تراکم و فشردگی جمعیت، هم امکان ابتلا به کرونا افزایش می یابد و هم در صورت بروز هر گونه مشاجره بین افراد، فضا برای بانوان و افرادی که حال وخیمی دارند، سخت می شود.
رییس شبکه بهداشت قشم در این خصوص، گفت: افزایش آمار ابتلا به کرونا در هرمزگان و به تبع آن قشم، مراجعات مردمی را به پایگاه های دولتی افزایش داده و این در حالی است که هیچگونه مراقبتی از افراد حاضر در محل نمی شود.
دکتر حمیدرضا بهزادی بیان کرد: طبق دستورالعمل ها نیروی انتظامی می بایست با رعایت نظم در اینگونه اماکن، فضای امن و ایمن برای مراجعه کنندگان ایجاد کند.
وی از مسئولین خواست تا با یاری شبکه بهداشت و درمان در ایام کرونا، تا پایان کرونا یار شبکه بهداشت باقی بمانند.
رییس شبکه بهداشت قشم همچنین از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، از تجمع در این مکان ها خودداری کنند و خودشان مروج احتمالی کرونا نشوند.

 تلاش های خبرنگار ما برای برقراری ارتباط با فرماندار و نیروی انتظامی قشم تا لحظه انتشار این خبر بی نتیجه ماند.
با توجه به شیوع گسترده کرونا در قشم، زحمات کادر درمان و شبکه بهداشت، می طلبد سایر ارگان ها و نهادها و سازمان ها برای کمک به شبکه بهداشت و درمان قشم تا خم کردن کمر کرونا همت گمارند تا بتوانیم از این پیچ خطرناک با کمترین تلفات و خسارات عبور کنیم.
به گزارش ایسنا، ابتلا و همچنین شیب تند مبتلایان فوت شده در هرمزگان نشان می دهد، بحران در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی در کمین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا