آخرین خبرهادسته‌بندی نشدهگردشگری مدیر ژئوپارک جهانی قشم خبر داد؛

معرفی یک ژئوسایت جدید در ناحیه ساحل جنوبی قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از کشف یک پدیده‌ کم‌نظیر زمین‌شناختی در محدوده شهر سوزای قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط مدیریت ژئوپارک جهانی قشم و همکاری چند زمین شناس پیشکسوت کشور در منطقه سوزای قشم، پدیده‌ کم‌نظیر زمین‌شناختی شناسایی شده که پتانسیل خوبی برای معرفی به عنوان یک ژئوسایت جدید در جزیره دارد.
وی با اشاره به جنس رسوبات این ژئوسایت افزود: این پدیده رسوبی شامل مارن آهکی در محیط جزر و مدی است که وضوح و زیبایی آن  بسیار قابل توجه است.
به گفته امری کاظمی، این پدیده بی نظیر ارزش علمی- آموزشی بالایی به ویژه در حوزه زمین گردشگری و ژئوتوریسم در ژئوپارک جهانی قشم دارد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم ادامه داد: به زودی زیرساخت‌های لازم، تجهیز و ساماندهی این ژئوسایت شامل؛ نصب تابلو تفسیری، ایجاد مسیر دسترسی و ساخت پارکینگ آماده می شوند تا این پدیده جذاب به چرخه زمین گردشگری جزیره افزوده شود.
گفتنی است، ژئوسایت ها مکان هایى داراى نمونه هاى شاخص از تاریخ زمین شناختى و فرآیندهاى برجسته زمین شناختى هستند که در توسعه اشکال زمین موثر بوده اند. این نقاط اشکال و فرم هاى زمین شناختى برجسته و شاخصی هستندکه از نظر زمین شناسى ارزش بالایی دارند و مى توانند هدف بازدید ژئوتوریست ها باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا