سیاسی علیرضا سایبانی؛

لزوم شایسته گزینی در پارلمان مردمی بندرعباس

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: باید در نظر داشت که پارلمان محلی هم وظایفی مهم برعهده دارد و اگر افرادی شایسته به پارلمان شورا ورود پیدا کنند، به‌طور قطع عملکرد های ذیربط مانند شهرداری عملکرد بهتری خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، علیرضا سایبانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، در برنامه جشن انتخابات هرمزگان تحت عنوان طرح رسانه ای دعوت، در خصوص انتخابات پیش رو اذعان داشت: در جوامع توسعه یافته و حتی کمتر توسعه یافته موضوع انتخابات در قانون اساسی در نظر گرفته می شود، این قانون اساسی است که سنگ بنای سایر قانون ها را می گذارد. 

سایبانی بیان داشت: اگر حاکمی در یک دوره به وظایف خودت به خوبی عمل نکند در دوران های بعد مردم به آن‌ها اعتماد ندارند.  

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: شاخص انتخابات در دنیا به عنوان فاکتور بسیار مهم است و همیشه به عنوان قوانین بالا دستی ها مشاهده شده است و فضایی مثبت را در درون جامعه ایجاد می کند به‌طوری که مردم به وضوح متوجه می شوند که در سرنوشت خود سهیم هستند.  

وی عنوان کرد: انتخاب یک حق است که هر کس باید در جای خودش به نحوی این مهم را ادا کند و قابل تفویض هم نیست که کسی به جای دیگری انجام دهد، هر فردی در انتخاب کاندید مورد نظر خود اختیار تام دارد و این که مردم در برنامه های انتخابات شرکت کنند یا نه، به طور قطع به نظر، سلیقه و انتخاب خودشان بستگی دارد. 

سایبانی اذعان داشت: آحاد جامعه براساس شناختی که از کاندیدای مدنظر دارند دست به انتخاب سرنوشت ساز می زنند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: رئیس جمهور بعد از رهبر انقلاب، شخص دوم در کشور شناخته می شود که وظایفی در بعد ملی، داخلی و روابط بین المللی را برعهده دارد.

وی افزود: باید در نظر داشت که پارلمان محلی هم وظایفی مهم برعهده دارد و اگر افرادی شایسته به پارلمان شورا ورود پیدا کنند، به‌طور قطع عملکرد های ذیربط مانند شهرداری عملکرد بهتری خواهند داشت.

سایبانی در پایان افزود: بحث انتخاب به عنوان یک بحث شناخته شده است و امروزه مبنی بر مردم سالاری و دموکراسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا