آخرین خبرهادسته‌بندی نشدهگردشگری مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

آغاز فعالیت داوطلبانه تاسیسات گردشگری قشم

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فعالیت داوطلبانه تاسیسات وابسته به گردشگری در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی با اشاره به مصوبات اخیر”ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا” مبنی بر بازگشایی مسیرهای رفت و آمد و مجاز نمودن ترددهای بین استانی از ابتدای اردیبهشت ماه جاری عنوان داشت: تاسیسات گردشگری داوطلب می توانند با رعایت دستور العمل شماره ۳ پیشگیری از کرونا خدمات خود را آغاز کنند.
وی افزود: باتوجه به نیاز برخی هموطنان برای انجام سفرهای کاری و اضطراری در استان ها و شهرهای مختلف و همچنین نقش مهم فعالان صنعت گردشگری در تامین نیازهای این افراد برای ارایه خدمات اقامتی، پذیرایی و مسافرتی، رعایت ضوابط بهداشتی و استانداردهای محیطی در چارچوب پروتکل های ابلاغی می تواند علاوه بر فعال سازی صنعت گردشگری، به تامین نیازهای مسافران کمک کند.
به گفته امری کاظمی،  دستور العمل شماره ۳ پیشگیری از کرونا با عنوان”سفر هوشمند: سفر+ سلامت”، از سوی معاونت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به تمامی مدیریت های این حوزه ابلاغ گردیده است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ضمن قدردانی از مساعدت و هماهنگی تمامی فعالان گردشگری جزیره قشم در راستای تعطیلی خودجوش و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  گفت: تمامی اماکن اقامتی، بهره برداران شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری، اقامتگاه های بومگردی جزایر قشم و هنگام و مراکز تفریحات دریایی جزیره می توانند با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای فعالیت مجدد اعلام آمادگی کنند.
وی تاکید کرد: سفره خانه ها شامل این ابلاغیه نبوده و رستوران ها نیز همانند قبل فقط به صورت بیرون بر می توانند به ارایه خدمت بپردازند.
گفتنی است، بازگشایی تاسیسات گردشگری، مستلزم اخذ کد رهگیری از سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعلام کتبی تاریخ شروع فعالیت به این مدیریت، همراه با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و استانداردهای محیطی در چارچوب پروتکل های ابلاغی می باشد.
عدم رعایت موارد ذکر شده به تعطیلی تاسیسات منجر شده و در صورت ادامه فعالیت با مرکز خاطی، مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا