آخرین خبرها با حضور مشاور رییس جمهوری

محصولات جدید شرکت آرام شناور کیان قشم رونمایی شد

محصولات جدید تولید شده توسط شرکت آرام شناور کیان قشم عصر چهارشنبه طی مراسمی با حضور مشاور رییس جمهوری رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، مرتضی بانک در این مراسم گفت: افزایش توان و ظرفیت تولید موجب تقویت کشور در حوزه صنایع و کاهش وابستگی‌ها به خارج شده است.

وی افزود:  فعالان صنعت شناورسازی جزیره قشم، با ارتقای دانش فنی توانسته اند این‌ منطقه را در ساخت انواع شناورهای مسافری، باری، تفریحی و آلاچیق‌های گردشگری به یکی از قطب‌های مهم کشور تبدیل کنند.

شرکت آرام شناور با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی و سرمایه در گردش ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه ساخت و تعمیر انواع شناورها مشغول فعالیت است.

این شرکت از سال ۱۳۹۷ در شهرک صنعتی طولا واقع در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه صنعتی در طراحی انواع مختلف شناورهای تفریحی از جنس فایبرگلاس و آلومینویم در سایزهای کوچک و متوسط دارای تخصص است.

پانتون بوت، انواع شناورهای چوبی، آلاچیق و کلبه آلاچیق و همچنین رستوران شناور دیگر محصولاتی هستند که با هدف کمک به توسعه گردشگری دریایی جزیره قشم، در این مجموعه صنعتی تولید می شود.

شرکت آرام شناور کیان قشم در حال حاضر برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۲۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۶۰ نفر دیگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت خواهند شد.

بانک صبح امروز برای بازدید از طرح‌های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد منطقه آزاد قشم شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا