آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت روز شوراها

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با انتشار پیامی به مناسبت روز شوراها فلسفه وجودی شوراها را طبیعت مردمی نظام های مردم سالار در دنیا خواند و بر نقش مردم در اداره جامعه از طریق این شوراها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی در این پیام با اشاره به اصل ۱۰۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا را برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی و سایر امور رفاهی در شهرها و روستاها عنوان کرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

وقتی اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۷۷ برگزار شد فصلی نوین در تاریخ مدیریت جمهوری اسلامی ایران و معبری قانونی و رسمی برای مشارکت واقعی مردم در اداره امور شهر و روستای خودشان گشوده شد.
همانطور که اساس و پایه تشکیل جمهوری اسلامی ایران متکی بر حضور مردم بوده و است، تشکیل شوراهای شهر و روستا نیز زمینه را برای حضور مردم از طریق نمایندگان خود در اداره امور شهر و روستا مهیا کرد و از این طریق بخش بزرگی از تصدی گری های دولت به مردم منتقل شد.
یکی از بزرگ ترین آثار مثبت  تشکیل شوراهای شهر و روستا جدایی بدنه اصلی مدیریت شهری یعنی شهرداری ها از دولت و کاهش بار سنگین امور اداری و عمرانی شهرها و روستاها از دوش دولت بوده و نتیجه آن کاهش بوروکراسی و صرفه جویی در وقت و هزینه هم برای دولت و هم برای مردم بوده است.
گرچه این جابجایی قدرت و اختیارات در مدیریت شهری با توجه به برخی کاستی ها و تنگناها در برخی از شهرها و روستاها با تنش ها و مشکلاتی همراه بوده است اما اصل واگذاری امور مردم به مردم از طریق شوراها خدشه بردار نیست و مسائل و اتفاقات موردی نباید این اصل را زیر سئوال ببرد.
سازمان منطقه آزاد قشم با توجه به ماموریت و وظایف قانونی خود مشارکت مردم جزیره را در اداره امور مربوط به خودشان در شهرها و روستاها یک امر مبارک و نمونه عینی از مردم سالاری دینی در نظام اسلامی می داند و بطور قطع از هرگونه همکاری و همراهی با اعضای محترم شوراهای شهر و روستای جزیره قشم، همانطور که در گذشته بوده است، در جهت تسهیل امور مردم پشتیبانی و حمایت می کند.
بدیهی است ما در سازمان منطقه آزاد قشم از همه ایده ها و پیشنهادات سازنده این شوراها که در قالب قوانین و مقررات مناطق آزاد کشور باشد و راه  را برای توسعه  شهرها و روستاها و ارتقاء سطح زندگی مردم عزیز جزیره قشم بگشاید استقبال و آمادگی خود را برای همکاری با این عزیزان در چارچوب این قوانین  و مقررات اعلام می کنیم.          
اینجانب با تبریک روز شوراها به همه مردم جزیره قشم به عنوان موکلان همه شوراهای شهر و روستای جزیره قشم و تک تک اعضای محترم این شوراها و همچنین دهیاران تلاشگر، توفیق روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال آرزو می کنم.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا