آخرین خبرهااقتصادیدسته‌بندی نشده

کشف بیش از ۸۶۲.۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرک قشم

در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۴ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۸۶۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون و ۴۹۸ هزار ریال تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ،مدیرکل گمرک قشم گفت: کشف کالای قاچاق در همسنجی با سال گذشته از نظر تعداد ۱۸۰ درصد و از حیث ارزش ریالی حدود ۳۹ برابر افزایش نشان می‌دهد.

حسین سعیدی افزود: بیشتر کالاهای مکشوفه شامل خودرو، سوخت و تلفن همراه است.

رشد ۳.۴ برابری واردات کالا به جزیره قشم

مدیرکل گمرک قشم تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری ۶۸ هزار و ۶۴۳ تُن کالا با ارزش بیش از ۱۲۲ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که در همسنجی با سال قبل، از حیث وزن ۲۴۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۰ درصد رشد داشته‌است.

به گفته وی، برنج، توتون، چای، پارچه، روغن پایه، تیغ سلمانی و کولر گازی بیشترین کالاهای وارداتی از گمرک قشم به کشور بود.

سعیدی افزود: تعداد اظهارنامه های واردات در ۶ ماهه نخست امسال ۳۵۹ فقره بود که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: تا پایان شهریورسال جاری بیش از ۷۳۱ تُن کالا شامل ماهی خشک، سیگار، نمک صنعتی و گچ بنایی به ارزش یک میلیون و  ۶۱۱ هزار دلار از گمرک قشم صادر شد.

سعیدی گفت: درآمد گمرک قشم در این مدت بیش از ۴۱۷ میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۷۴۳ هزار ریال است.

ترانزیت یکهزار تُن کالا از قشم

مدیر کل گمرک قشم اظهار کرد: در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ بیش از یکهزار تُن کالا به ارزش بیش از ۶  میلیون و ۶۴  هزار دلار از طریق گمرک قشم ترانزیت شد.

وی افزود: بیشتر این کالاها شامل پوشاک، توتون، تنباکو، لوازم خانگی و ماشین آلات است که به منطقه های آزاد کیش و چابهار، منطقه ویژه شهیدرجایی و برخی کشورها ترانزیت شد.

سعیدی ادامه داد: در همین مدت بیش از ۴۹ هزار و ۱۵۸ تُن کالا به ارزش ۹۳ میلیون و ۲۶۳ هزار دلار به مقصد گمرک قشم ترانزیت شد که در هم‌سنجی با سال قبل از نظر وزن ۳.۰۶ برابر و از نظر ارزش دلاری ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی ابراز کرد: برنج، روغن قطعات خودرو، لوازم آرایشی و چای بیشتر این کالاها را تشکیل می‌داد که از مبدا گمرکات شهید رجایی، فرودگاه امام خمینی(ره)، چابهار، کیش، بازرگان و جلفا به گمرک قشم ترانزیت شد.

به گفته وی، تعداد اظهارنامه‌های ترانزیت خارجی صادره و وارده گمرک قشم در نیمه نخست سال جاری به ترتیب ۹۵ و ۴۰۹ فقره بوده‌است.

افزایش ۱۹ درصدی کابوتاژ کالا

مدیرکل گمرک قشم با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی پرونده‌های کابوتاژ در ۶ ماهه اول امسال افزود: در این مدت ۶۱  هزار و ۹۸۷ فقره پروانه کابوتاژ (حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) صادر شد که شامل ۶۴۰ هزار و ۱۸۹ تُن کالا بود.

وی تعداد اظهارنامه های ورود موقت تا ابتدای مهرماه سال جاری را ۳۱۱ فقره اعلام و  بیان کرد: در این مدت بیش از ۳۷۱ تُن کالا به ارزش بیش از چهار میلیون و ۷۲۵ هزار دلار تحت رویه ورود موقت از گمرک قشم به سرزمین اصلی وارد شد.

سعیدی ادامه داد: در همین مدت به میزان ۵۰ تُن کالای ملوانی(کالای همراه ملوان) به ارزش ۵۶ هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۰ و ۷۸ درصد کاهش داشت.

به گفته وی، بیشتر کالاهای ملوانی شامل برنج، شکر و روغن خوراکی است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا