سلامت

۲۶۲ هزار کیلوگرم گوشت قرمز در قشم نظارت بهداشتی شد

 رییس اداره دامپزشکی قشم از نظارت بهداشتی و شرعی بر استحصال و تولید ۲۶۲ هزار و ۴۵۸ کیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام و محموله های ورودی گوشت از سرزمین اصلی به این جزیره در هشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، محمد صدیق ارم افزود: این نظارت های بهداشتی در مدت یادشده بر روی ۸۷ هزار و ۹۹۰ کیلوگرم گوشت قرمز دام سبک و ۱۷۴ هزار و ۴۶۸ کیلوگرم گوشت قرمز دام سنگین در راستای ارتقای سلامت، بهداشت جامعه و تامین امنیت غذایی جزیره نشینان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۸۹ راس گاو، ۵۱۹ راس گوسفند و بز و سه نفر شتر در کشتارگاه‌های دام این جزیره ذبح شدند.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: تمام مراحل کشتار دام شامل معاینه قبل، هنگام و بعد از کشتار و استحصال گوشت با نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی صورت گرفته است و لاشه‌ دام‌ ها نیز پس از کشتار به مدت ۲۴ ساعت در حالت پیش سرد نگهداری و پس از ممهور کردن با خودرو سردخانه‌ دار به قصابی‌ های سطح شهر قشم و سرتاسر این جزیره حمل شدند.

ارم اضافه کرد: کارشناسان بهداشت دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی مستقر در کشتارگاه های دام که زیر نظر مسوولین بهداشتی هر مرکز نظارت می شوند تمامی مراحل قبل از کشتار، ذبح دام و بازرسی های پس از کشتار را انجام و در پایان با درج برچسب و ممهور کردن لاشه ها به مهر دامپزشکی، سلامت و حلیت (حلال بودن) گوشت های تولیدی را تایید می کنند.

وی از اقشار مختلف مردم خواست گوشت قرمز مصرفی خود را از فروشگاه‌های مجاز و دارای مهر بهداشتی شبکه دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا