اقتصادی

طرح توسعه بندر و لایروبی حوضچه بهمن قشم به بهره برداری می رسد

 معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح توسعه بندر و لایروبی حوضچه بندر بهمن با ارزش روز بالغ بر 7.700 میلیارد ریال، هم زمان با روزهای هفته دولت در جزیره به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سیدمحمد قدسی با اشاره به این مطلب که توسعه بنادر، راهبردی موثر در توسعه اقتصاد دریامحور است، گفت: بر همین اساس یک پست اسکله ۱۰ هزار تنی و یک پست اسکله ۵ هزار تنی به طول ۳۶۰ متر در بندر بهمن احداث شد.

وی همچنین از لایروبی حوضچه بهمن خبر داد و افزود: این اقدام به منظور بهره برداری بهتر از فضای حوضچه با حجمی معادل ۱٫۱ میلیون متر مکعب، در عمقی با کمینه ۷٫۵ و بیشینه ۹٫۲ متر در دهانه ورودی و فضای داخلی حوضچه به انجام رسیده است. به گفته قدسی، امروزه بالغ بر ۹۰ درصد از تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود و ارزانی و حجم بالای تبادل کالا در این حوزه باعث شده حمل و نقل دریایی و راه های آبی و به تبع آن بندرها از توجه ویژه ای برخوردار باشند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با توجه به رویکرد دریاپایه دولت و از طرفی صادرات محور بودن کالاهای تولیدی در قشم، بندرها برای جزیره، دروازه ای رو به تجارت جهانی خواهند بود و سعی ما افزایش این ظرفیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا