اجتماعی

۵۶۳ واقعه ازدواج در قشم ثبت شد

رییس ثبت احوال قشم گفت: ۵۶۳ واقعه ازدواج از ابتدای امسال تا پایان آبانماه در این جزیره به ثبت رسیده که میانگین سن ازدواج های ثبت شده برای مردان ۲۶.۹ سال و برای زنان ۲۲.۴ سال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، علی اکبر قربانی  افزود: در این مدت ۱۵۷ واقعه طلاق در این جزیره به ثبت رسیده که ۹۳ درصد آنها مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال بوده است.

وی ادامه داد: در هشت ماه گذشته از امسال یکهزار و ۸۹۹ واقعه ولادت در سرتاسر سرزمین آب و آفتاب به ثبت رسیده است.

رییس ثبت احوال قشم توضیح داد: بیش از ۹۹ درصد از ولادت ها در این جزیره در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می شوند و قشموندان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند، اگر ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت نشود، برای ثبت خارج از این مهلت، افراد هزینه بیشتری را متحمل می شوند.

قربانی با اشاره به آمار فوتی‌ها در این جزیره گفت: در هشت ماهه امسال ۲۷۱ نفر در سرتاسر نگین خلیج فارس فوت کردند که مرگ آنها ثبت شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون، مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احوال ۱۰ روز است و برابر ماده ۲۲ قانون ثبت احوال کشور، وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود.

رییس ثبت احوال قشم با بیان اینکه پارسال و با هماهنگی های انجام گرفته با شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ۹۹.۵ درصد فوتی و ولادت ها در مهلت قانونی ثبت شده است، افزود: هم اکنون مشکلی در ثبت به هنگام وقایع چهارگانه حیاتی در این شهرستان مرزی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا