ورزشی

تقدیر از اعضای گروه فنی و اکتشاف هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از اعضای گروه فنی و اکتشاف هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این منطقه آزاد به دلیل تلاش های شان برای شناسایی و اکتشاف مسیر اتصال دهانه های ورودی غار در میدان نمکدان محدوده ۳ N در ژئوسایت گنبد نمکی برای نخستین بار در تاریخ معرفی این گنبد، تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، این جلسه با حضور مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی، مدیر پارک جهانی قشم و اعضای گروه فنی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم، محمدسعید موسایی باغستانی، رییس هیأت و سرپرست تیم، مهدی معماری، مسوول فنی تیم، علیرضا موسایی، مسوول کارگروه غارنوردی و غارشناسی، قاسم صادقی پور دبیرکارگره غارنوردی و غارشناسی و مصطفی حق پرست، مسوول کمیته پزشکی و جستجو و نجات و با حضور معصومه مشار نایب رئیس هیأت کوهنوردی و آوا شادمانی مسئول کارگروه جوانان در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ضمن دریافت گزارش اقدامات این گروه بیان داشت: باتوجه به ثبت جهانی گنبد نمکی قشم، این اکتشاف متعلق به جزیره و کشور نیست بلکه یک اقدام بین المللی محسوب می شود.
وی ادامه داد: هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم به عنوان متولی و حافظ این سایت باید برای برگزاری دوره های آموزشی غارپیمایی و غارنوردی تخصصی اقدام کرده و با برپایی تورهای تخصصی گردشگری، ساختاری درآمدزا و نظام مند برپایه استفاده از توان جامعه محلی به معرفی هرچه بیشتر ژئوسایت نمکدان کمک کند.
علیرضا امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم نیز ضمن تشکر از اعضای این گروه برای کمک به توسعه غار نمکدان اظهار داشت: امیدواریم حفظ این محیط منحصربفرد به همراهی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم به خوبی صورت گیرد.
محمدسعید موسایی باغستانی، رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم نیز با ارایه گزارشی از آخرین برنامه پیمایش اعضای فنی این هیأت عنوان داشت: در تلاشیم تا با برگزاری دوره های آموزشی، پرورش نیروی انسانی و ساخت مستند ویژه معرفی غار نمکدان به توسعه گردشگری ورزشی در منطقه کمک کنیم.
وی افزود: به زودی با رونمایی از سایت هیات، همه گردشگران و ورزشکاران علاقمند به پیمایش غار نمکدان می توانند با دریافت مجوز از این مجموعه به صورت کاملا ایمن و استاندارد اقدام به پیمایش غار فنی ۳N کنند.
در پایان این جلسه از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هدایایی به رسم یادبود و تقدیر به تعضای گروه فنی و اکتشاف هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این منطقه آزاد اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا