اخبار مهم

منطقه آزاد بودن قشم یا باید جمع شود یا یکپارچه شود/اینهایی که میگویند مناطق آزاد را جمع کنید یا نمی فهمند و یا پیاده نظام دشمن هستند

رییس فراکسیون مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس یازدهم گفت: در حوزه اقتصادی گرفتار تصمیمات خلق الساعه هستیم و همین مسئله می‌تواند سرمایه را از مناطق آزاد فراری ‌‎دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم معصومه پاشایی‌بهرام در دیدار با مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: فرهنگ تمام داشته‌ها و هویت یک ملت است.

وی افزود: دیر بازده بودن اقدامات فرهنگی سبب شده معمولا مدیران کشوری ارزش چندانی برای آن قائل نباشند و برای ارائه رزومه کاری به سراغ کارهای زود بازده بروند.

رییس فراکسیون مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس یازدهم تصریح کرد: گردشگری در حقیقت به معرض نمایش گذاشتن فرهنگ است و اقدامات فرهنگی مناطق آزاد با کشور قابل قیاس نیست.

پاشایی‌بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با بیان اینکه گردشگری بویژه در جزایر قشم و کیش یک صنعت بسیار ارزنده است، ادامه داد: صنایع غیر ضرور بویژه آلاینده سازها نباید در مناطق مستعد گردشگری ایجاد شود.

وی اضافه کرد: ژئوپارک یک مقصد گردشگری علمی و آکادمیک است و می‌توانیم از طریق جزایر به مقصد گردشگری جهان تبدیل شویم که خوشبختانه قشم در این مسیر قرار دارد.

رییس فراکسیون مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس یازدهم از سفرهای پیشین خود به جزیره قشم یاد و تاکید کرد: با نگاهی منصفانه حقیقتا این جزیره نسبت به سال‌های قبل متحول شده و این مسئله مشهود است.

پاشایی‌بهرام گفت: متاسفانه در حوزه اقتصادی گرفتار تصمیمات خلق الساعه هستیم و یک سرمایه گذار نمی‌داند فردا با چه تصمیمی روبرو خواهد شد که همین موضوع می‌تواند سرمایه را از مناطق آزاد فراری ‌‎دهد.

وی عنوان کرد: مزایای مناطق آزاد باید برای جامعه در سطح ملی تبیین شود زیرا این مردم هستند که دیدگاه بسیاری از نمایندگان را شکل می‌دهند.

رییس فراکسیون مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس یازدهم اظهار داشت: بخش خصوصی باید در تصمیم‌گذاری‌ها نماینده داشته باشد زیرا نمایندگان دولتی فکر می‌کند باید درآمد دولتی ایجاد کنند در حالی بخش خصوصی است که می‌تواند در تحریم‌ها کمک کار باشد و گره‌گشایی کند.

پاشایی‌بهرام افزود: مناطق آزاد از مشوق‌های مناسبی برخوردار بودند اما این مناطق هرچند دیر حرکت خود را آغاز کرده اما دارند به بلوغ می‌رسند و در این زمان یا مشوق‌ها را حذف کردیم و یا مدت آن تمام شد.

رییس فراکسیون مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس یازدهم تصریح کرد: نظر شخصی من این است که جزیره قشم استثنا است و منطقه آزاد بودن آن یا باید جمع شود و یا یکپارچه شود. در مورد قشم پیشنهاد ما نیز یک پارچه شدن به عنوان منطقه آزاد است. اینهایی که میگویند مناطق آزاد را جمع کنید یا نمی فهمند و یا پیاده نظام دشمن هستند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا