آخرین خبرها

برگزاری کارگاه آموزشی اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا

مدیر محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط و اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها به میزبانی این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، سیدمحمدهاشم داخته ضمن تبریک روز جهانی تالاب‌ها به دوستداران و حافظان محیط‌زیست و طبیعت عنوان داشت: این کارگاه در هم‌زمانی با روز جهانی تالاب‌ها، فردا در اسکله گردشگری شهر طبل پذیرای علاقه‌مندان به محیط‌زیست است.

وی افزود: منطقه حفاظت‌شده حرا و تالاب بین‌المللی خور خوران(ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا) متشکل از درختان مانگرو و یکی از جنگل‌های پنج‌گانه استان هرمزگان است که در شمال غرب جزیره قشم قرارگرفته و یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

به گفته داخته، این منطقه در حوالی جزیره قشم، بندر پل، جزیره قشم و بندر خمیر، محیطی امن برای زندگی آبزیان و پرندگان ساکن و مهاجر است که در سال ۱۳۵۱ به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده حرا و در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان پارک ملی معرفی‌شده است.

مدیر محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این منطقه در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره در ایران و در سال ۱۳۵۵ با عنوان تالاب مهم، با ارزش بین‌المللی به ثبت کنوانسیون تالاب‌ها رسیده است.

گفتنی است، کارگاه آموزشی ضوابط و اصول تفرج در تالاب بین‌المللی خورخوران، فردا سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه از ساعت 15:30 تا 17:30 در اسکله گردشگری شهر طبل پذیرای حضور طبیعت دوستان است.

علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند با مدیریت محیط‌زیست به شماره 07635243093 جهت اعلام حضور تماس گرفته و ثبت‌نام نمایند. به شرکت‌کنندگان در این کارگاه، گواهی حضور اعطا می‌شود.

روز جهانی تالاب‌ها در ۲ فوریه ۱۹۷۱ در شهر رامسر ایران در کنوانسیون رامسر به امضا رسید. روز جهانی تالاب‌ها برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ جشن گرفته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا