اخبار بانوان

برگزاری یازدهمین آزمون دريافت كارت صنايع دستي ویژه بانوان

سرپرست اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم گفت: یازدهمین آزمون دريافت كارت صنايع دستي در دو مرحله تئوری و عملی با شرکت 15 نفر از بانوان هنرمند جزیره در قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، نسرین ملازم با اعلام این مطلب گفت: این آزمون که در رشته هاي گلابتون دوزي، شك و زري بافي و خوس دوزي برگزار شد، بخشی از اقدامات اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم برای ساماندهی فعالیت های زنان و دختران هنرمند بومی در مناطق روستایی و شهری جزیره قشم محسوب می شود.

وی هدف از ساماندهی این هنرمندان در عرصه تولیدات صنایع دستی را ترویج و ارتقاء مفهوم و هدف صنایع دستی در جامعه محلی دانست و افزود: در این جامعه این نگاه بایستی نهادینه شود که هر اثر یا صنعتی را به راحتی نمی توان به عنوان صنایع دستی محسوب کرد. 

به گفته وی محصولی را می توان جزو صنایع دستی قلمداد کرد که از یک بار فرهنگی و هویت بخشی به یک ملت برخوردار باشد و ضمن بی نیازی به سرمایه گذاری کلان در مقایسه با دیگر رشته های صنعتی، قابلیت ایجاد و توسعه در شهرها و روستاها را هم داشته باشد.

ملازم تصریح کرد: سهولت در ایجاد مراکز تولید، دارا بودن ارزش افزوده زیاد در مقایسه با صنایع دیگر، خودکفا و متکی بودن به مواد اولیه داخلی، کمک به رشد و توسعه اقتصادی و داشتن زمینه های مناسب جهت صادرات از دیگر ویژگی های صنایع دستی است. 

گفتنی است یازدهمین آزمون دريافت كارت صنايع دستي با حضور 15 نفر از بانوان هنرمند جزیره قشم در رشته هاي گلابتون دوزي، شك و زري بافي و خوس دوزي در منطقه آزاد قشم  برگزارشد.

پی نوشت: عکس تزیینی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا