معرفی توانایی جامعه محلی قشم در عرصه جهانی/قشم برند بینالمللی ژئوفود را دریافت کرد
به گزارش پایگاه خبرقشم مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: قشم موفق به کسب برند بینالمللی ژئوفود شد که تاکنون ۱۸ ژئوپارک جهانی عضویت آن را به دست آوردهاند.
علیرضا امری کاظمی در جمع خبرنگاران افزود: ژئوفود یک برند بینالمللی ثبتشده در ارتباط با غذا و مواد غذایی محلی در محدوده ژئوپارکهای جهانی یونسکو است که توسط ژئوپارک جهانی ماگمای نروژ به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: هدف اصلی این طرح توانمندسازی اقتصادی کشاورزان، صیادان، دام پروران و تولید و عرضهکنندگان محصولات غذایی محلی است.
مدیر ژئوپارک جهانی تصریح کرد: محصولات تایید شده توسط این برند شامل تمام مواد اولیه خام خوراکی که در محدوده ژئوپارک تولید میشود.
وی اظهار کرد: ژئوفود با تکیه بر تولیدات محلی و بیان ارتباط آنها با ویژگیهای زمینشناختی یک منطقه و تأثیر اقلیم بر روی محصولات و منوی رستورانها، علاوه بر شناساندن این محصولات به گردشگران، ویژگیهای زمینشناختی ژئوپارک را نیز معرفی میکند.
امری کاظمی ادامه داد: توسعه روشهای نوین کشاورزی مبتنی بر حفاظت محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی، بهعنوان اهداف دیگر این برندسازی شناخته میشود.