آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

راه اندازی اولین مرکز کاپوتاژ الکترونیکی در لافت

فرماندار شهرستان قشم گفت: اولین مرکز ورود اطلاعات کاپوتاژ الکترونیکی در اسکله بندر لافت توسط گمرک ایران شهرستان قشم راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبر قشم به نقل از ایرنا علیرضا نصری روز چهارشنبه در بازدید از گمرک ایران در قشم افزود: نهادینه شدن دولت الکترونیک با ایجاد شرایط انجام امور از طریق اینترنت و بدون حضور مردم ممکن است و این امر در گمرک ایران انجام شده است.

وی با بیان اینکه شبکه فیبر نوری گمرک قشم به زودی متصل می‌شود، ادامه داد: مکاتبات اداری گمرک از طریق سامانه دولت و ثبت درخواست‌ها و فعالیت‌های گمرکی، ورود و ترخیص کالا، کاپوتاژ و سایر امور گمرکی از طریق اینترنت انجام می‌شود که علاوه بر سرعت کار و جلوگیری از فساد، در ایام کرونا نیز از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.

فرماندار قشم با اشاره به نقش و رسالت گمرک در کنترل ویروس کرونا تصریح کرد: تلاش شبانه روزی برای حفظ زنجیره تامین اقلام و کالاهای بهداشتی و درمانی، اقلام دارویی و کالاهای اساسی و سرعت بخشی به ترخیص کالا و خدمات از جمله فعالیت‌های قابل تقدیر است.

وی از فعالیت این اداره در رفع موانع تولید تقدیر کرد و اظهار داشت: تامین و ترخیص به موقع مواد اولیه و قطعات کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی، حمایت از صادرکنندگان در شرایط تحریم برای کاهش اتکا به صادرات نفت کشور و ارزآوری از مهمترین اقدامات گمرک ایران است.

در پایان این دیدار از نفرات برتر مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین مدیران و کارمندان گمرک تقدیر شد.

۲۶ ژانویه همزمان با هفتم بهمن ماه از سوی سازمان جهانی گمرک به عنوان روز جهانی گمرک نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا