فرهنگی هنری

هفتمین جشنواره تئاتر انصار در قشم آغاز به کار کرد

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره تئاتر انصار قشم گفت: این جشنواره با حضور چهار گروه نمایشی از امروز (یکشنبه) در این شهرستان مرزی آغاز شد و تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، رضا گلستانی قشمی افزود: چهار گروه نمایشی در آوردگاه هفتم این جشنواره به روی صحنه می روند.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر انصار قشم با هدف بهره‌ مندی از قالب هنر برای ماندگار کردن اندیشه ها و آموزه های اهل بیت (ع) شکل گرفته است.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره تئاتر انصار شهرستان قشم توضیح داد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر کشف استعدادهای نو که بتوانند منشا تاثیرگذاری در ارتقا و گسترش روز افزون فرهنگ اسلامی و معنویت باشند، تولید کیفی و محتوایی آثار هنری مطابق با شان انقلاب اسلامی و پرهیز از موضوعات کلیشه ای است.

گلستانی اضافه کرد: تقویت و اعتلای هنر نمایش در این شهرستان مرزی، توسعه کمی و کیفی آثار نمایشی و شناسایی استعدادهای هنرمندان جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب و پرورش آنان برای حضور در عرصه های ملی و بین المللی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اظهار کرد: ۶ گروه نمایشی برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند که در نهایت چهار گروه نمایشی به بخش اصلی جشنواره تئاتر انصار شهرستان قشم راه یافتند.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره انصار شهرستان قشم گفت: نمایش های «کولی کَر» به نویسندگی و کارگردانی ابوذر رحیمی شهواری، «آشغالی ها آشغالی نیستند» به نویسندگی و کارگردانی ابوطالب احدی، «پارازیت» به نویسندگی حسن سالارمنش و کارگردانی الهام دلارا و «شهربانو» به نویسندگی مجید کاظم زاده مژدهی و کارگردانی کمیل جعفری در این جشنواره به روی صحنه خواهند رفت.

وی افزود: قشموندان و مخاطبین تئاتر و نمایش می توانند از امروز یکشنبه شانزدهم تا چهارشنبه نوزدهم مهرماه از ساعت ۲۰ به سالن آیینه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه و از دیدن این چهار نمایش فاخر و پربها لذت ببرند.

گلستانی اعلام کرد: مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر انصار قشم نیز عصر (پنجشنبه) ساعت ۱۶ با حضور مسوولین شهرستانی در محل سالن آیینه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا