آخرین خبرها

سایت صنعتی کابُلی قشم ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملیات زیرسازی، آسفالت، تامین برق و روشنایی در خط چهارم سایت صنعتی کابُلی با اعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد و ۶۴۹ میلیون حدود ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، حسین ناصری نژادافزود: عملیات زیرسازی، آسفالت و تامین روشنایی خط چهارم سایت مذکور به طول ٨۰٠ متر و عرض متوسط ١٢ تا ١٦ متر انجام شده که تا پایان آبان ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: این طرح در راستای اجرای مسوولیت اجتماعی و با هدف ارتقا خدمات‌دهی به واحدهای صنعتی و تولیدی حاضر در این محدوده صنعتی، انجام شد.

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف تامین زیرساخت برای حضور سرمایه گذاران شتاب بیشتری گرفته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا