آخرین خبرهااجتماعیسیاسی

تقدیم ۱۱ هزار شهید اهل سنت مصداق وحدت شیعه و سنی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، گفت: اهل سنت در جنگ تحمیلی در کنار برادران شیعه خود بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و این خود مصداق بارز اتحاد و همبستگی شیعه و سنی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام امید درویشی با حضور در جمع نمازگزاران اهل سنت قشم در مسجد جامع اهل سنت اظهار داشت: وحدت شیعه و اهل سنت ایران یکی از مهمترین عوامل  پیروزی دوران دفاع مقدس بود و در این راه شهدای گرانقدری از اهل سنت از استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، گلستان و هرمزگان قهرمان تقدیم اسلام عزیز شد.

وی با تاکید بر اینکه، همدلی و وحدت شیعه و اهل سنت تنها مختص دوران دفاع مقدس نبود، اضافه کرد: با پایان یافتن جنگ تحمیلی شاهد حضور برادران اهل سنت درکنار برادران شیعه خود در دفاع از مرزهای ایران اسلامی در مقابل حملات تروریستی و همچنن مقابله با داعش خبیث در خارج از مرزها بودیم.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، برادران اهل سنت با هدف صیانت از آرمان مقدس شهدا و نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف سپاه حضور مقتدرانه دارند، یادآور شد: هرمزگان با 107 شهید جزء یکی از استان‌های است که بیشترین شهید اهل سنت را تقدیم نظام کرده و در مجموع اهل سنت در جنگ تحمیلی در کنار برادران شیعه خود بیش از 11 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند.

وی یادآور شد: صدام به عنوان دست نشانده استکبار جهانی اگر از میزان ارادت شیعه و اهل سنت ایران به یکدیگر آگاه بود به هیچ وجه وارد معرکه جنگ نمی‌شد.

درویشی یادآور شد: امروز هم کسانی که بر طبل ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت می‌کوبند راه به جایی نخواهند برد چرا که برادران شیعه و اهل سنت در این کشور اعتقاد قلبی به وحدت کلمه دارند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

وی خطاب به سیاست تفرقه افکنانه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی برای ایجاد اختلاف بین اقوام ایرانی، بیان داشت: متاسفانه این افراد هنوز مردم مسلمان و همراه ایران اسلامی را نشناخته‌اند.  

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، با اعلام اینکه در دوران جنگ تحمیلی 88 کشور از جمله 43 کشور به صورت مستقیم با فرستادن مستشاران نظامی و سلاح‌های مدرن به صدام کمک کردند، افزود: جوانان رزمنده ایران اسلامی اعم از اهل سنت و شیعه در آن زمان تنها با اتکا به خدا و پیروی از دستور فرمانده کل قوا توانستند پیروز میدان نبرد باشند.

او ادامه داد: با شکست هیمنه شرق و غرب در جنگ تحمیلی، ایران هسته‌های مقاومت را پایه ریزی و انقلاب را به نقاط مختلف جهان صادر کرد.

به گفته درویشی، شرایط امروز ایران به هیچ وجه با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و اگر اشتباهی از سوی هر کشوری علیه امنیت ایران انجام شود، فرزندان دلاور و رزمنده ما با استفاده از توان موشک‌‌های دور بُرد و نقطه زن خود پاسخ کوبنده و فراموش ناشدنی به آنان خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا