آخرین خبرهااقتصادی

امکان صدور مجوز صادرات ماهی خشک در قشم فراهم شد

مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم از اخذ مجوز صدور پروانه بهداشتی برای صادرات ماهی خشک صنعتی تولید شده در این منطقه برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس ، نسرین نانوایی قشمی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری، مجوز صدور پروانه بهداشتی صادرات ماهی خشک صنعتی برای نخستین بار در کشور به این اداره تفویض شد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره قشم و تولید ماهی خشک به روش صنعتی و صادرات آن به سایر کشورها، از این پس مدیریت غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم با اخذ مجوز از مدیریت کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، می‌تواند پروانه بهداشتی برای صادرات این محصولات را صادر کند.

مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تولیدکنندگان ماهی خشک به شیوه صنعتی برای صادرات محصولات خود با رعایت ضوابط بهداشتی سازمان غذا و دارو از این پس می‌توانند با اخذ پروانه بهداشتی از این مدیریت محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنند.

نانوایی‌قشمی بیان کرد: همچنین درخواست تدوین استاندارد ماهی خشک نیز به سازمان ملی استاندارد ایران داده شده است که می‌توان با همکاری صیادان این استاندارد ملی را نیز برای نخستین بار در کشور تهیه و تدوین و بر اساس آن عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد اداره غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در بخش‌های مختلفی قابل تفکیک است که همه در راستای تامین و ارتقا سلامت مردم و رسیدن به سطح استانداردهای ملی و جهانی ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا