آخرین خبرهااجتماعی

سه هزار حافظ کل قرآن در قشم زندگی می‌کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حضور سه هزار حافظ کل و ۲ هزار حافظ جزئی قرآن نشان می‌دهد با برنامه ریزی دقیق می‌توان نخبگان قشم را در سطح بین‌المللی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی در آیین امضای تفاهمنامه‌ی آموزشی با خانه ریاضی تهران افزود: نیروی انسانی یکی از مهمترین اجزای توسعه هر کشور محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاری در این حوزه تاثیر بلند مدت در پی دارد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن تفاهمنامه‌ی آموزشی توسط خانه ریاضی تهران، فضای نخبه پروری در حوزه آموزش فرزندان جزیره قشم ایجاد می‌شود و این امر شرایط برای آموزش ۲۰ هزار دانش‌آموز شهری و روستایی را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: تربیت نیروهای نخبه و تحصیلکرده در حوزه‌های مختلف وظیفه ای است که باید قبل از سرمایه‌گذاری به آن توجه ویژه کرد و صنایع قشم باید مکلف شوند تا نیروهای نخبه و بومی قشم را بورس تحصیلی کنند.

مدیر خانه ریاضی تهران نیز در این نشست گفت: دانش‌آموزان قشم از هفته‌آینده به سامانه جامع این مرکز متصل می‌شوند.

مصطفی نوری افزود: یکهزار و ۵۰۰ ساعت آموزش تعاملی و ارتباطی برای هر دانش‌آموز قشمی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی خانه ریاضی قشم و مرکز استعدادیابی، بر اساس مدل گاردنر، دانش آموزان در هشت حوزه استعدادیابی می‌شوند و بر اساس توانایی ایشان، آموزش‌ها ادامه می‌یابد.

نوری از برگزاری رویدادهای بین‌المللی در قشم خبرداد و اظهار کرد: مرکز مسابقات بین المللی مجازی برای راه‌اندازی قشم کاپ از سایر برنامه‌های این مرکز در قشم است.

طبق نظریه گاردنر، برای به دست آوردن تمام قابلیت‌ها و استعدادهای یک فردعلاوه بر تعیین ضریب هوشی، انواع هوش‌های دیگر فرد مانند هوش موسیقایی، هوش درون و برون فردی، هوش تصویری-فضایی و هوش کلامی- زبانی، هوش منطقی- ریاضی، هوش جسمی- حرکتی و هوش طبیعتگرا نیز در نظر گرفته می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا