دسته‌بندی نشده

خط سفید بر تخته سیاه فضای مجازی

با کشف توطئه انتشار ویروس اینترنتی استاکس ‌نت توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اولین تهدیدهای علنی و جدی امنیتی فضای مجازی علیه موجودیت ایران اسلامی برای همگان آشکار گردید

این روزها همان دست‌های آمریکایی٬ صهیونیستی٬ سعودی که مستقیماً امنیت کشور را هدف گرفته بودند این‌بار از آستین شبکه‌های اجتماعی بیرون آمده و حوادث تلخی را در کشور رقم می‌زنند. دست‌هایی که با پخش اخبار دروغ و شایعات عجیب و غریب و ویدیوهای جعلی و… دعوت به آشوب و خشونت و قانون‌شکنی و سیاه‌نمایی و… سعی در احساساتی نمودن جوانان و نوجوانان دارند. دست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که نباید از ایادی و جیره‌خوارهای مزدورشان در میان مردم هم غافل شد.

نبرد در فضای مجازی به شکل غیر قابل تصوری در حال فراگیر شدن است و مربوط به ایران و خاورمیانه و یک گوشه خاص از جهان هم نیست بلکه یک مشکل جهانی است. نمونه بارز آن نیز ادعاهای مطرح شده در مورد دخالت خارجی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. جدای از اینکه این ادعاها صحت داشته باشند یا نه٬ صورت مسأله حکایت از توان تأثیرگذاری فضای مجازی بر افکار عمومی و سیاست در ابعاد جهانی دارد و متأسفانه برخی ندانسته بازیچه این صحنه‌گردانی‌ها می‌شوند. مثل تهیه یک ویدیو از یک مشکل معمولی شهری و به اشتراک گذاری به نظر ساده آن در اینترنت با نیت اطلاع‌رسانی به مسوولین٬ و چه بسا همان ویدیو با جرح و تعدیل به شکل گزینشی خوراک تبلیغاتی رسانه‌های معاند می‌شود؛ اتفاقی که متأسفانه برای خیلی از ما آشناست که می تواند در هر گوشه از جهان مصداق پیدا کند. باید دانست که متأسفانه تا سازمان ملل متحد به عنوان مرجع جهانی صلح در کشور ایالات متحده آمریکا است و این کشور هم هر روز به جایی از جهان لشکرکشی می‌کند٬ ابزارهایی مانند تحریم و تهدید و بیانیه حقوق بشری و… هم در دست شیطان بزرگ است و وظیفه همه مردم آزاده جهان است که خوراک تبلیغاتی و بهانه ابزاری به استکبار جهانی ندهند.

ایرانی‌ها هنوز سخنان سخیف ترامپ راجع به خودشان را بخاطر دارند و ماجرای ممنوعیت ورود ایرانیان به خاک آمریکا و بازداشت یک کودک در فرودگاه به اتهام تروریسم! و… سیاه‌نمایی و تخریب چهره بسیار ساده است و به گفته مقام عظمای ولایت ( یک بچه هم می‌تواند با سنگ شیشه بشکند ) و دیگر فرمایشات ایشان را در همین سخن‌رانی بخاطر بیاوریم. مثالی می‌زنیم؛ از اول سال نوی میلادی ۲۰۱۸ قیمت بنزین در کشور عربستان صد در صد گران شد و به حدود هر لیتر ۵۰ سنت یعنی نیم دلار افزایش یافت و در حالی‌که قیمت بنزین در ایران حدود کمتر از ۲۵ سنت معادل یک‌چهارم دلار است! همین چند روز قبل آل سعود دست به ماجراجویی و مداخله مستقیم در امور لبنان زد! مثل حمله نظامی به یمن و رسوایی داعش و… میزان محبوبیت ترامپ در میان مردم کشورش بنا بر آمار رسمی خود رسانه‌های آمریکایی در وضعیت اسفبار کمتر از ۳۵ درصدی است و ترامپ مالیات ثروت‌مندان را کم و مالیات اقشار متوسط و پایین جامعه را افزایش داده و بیمه همگانی را لغو نموده و… رییس جمهور آمریکا پرونده قطوری در دادگاه‌های آمریکا با جرائمی مثل اوباش‌گری و هم‌دستی با رقیب نظامی کشور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری و… دارد! اما هیچ رسانه ایرانی به این موضوعات اشاره هم نکرد! و دایه مهربان‌تر از مادر هیچ کشوری هم نشدند! چراکه ایرانی‌های پاک‌نژاد به اصول اخلاق پای‌بند هستند و اهل ( هنر لجن پراکنی ) هم نیستند٬ الا افرادی که به زودی باید پاسخ‌گوی خیانت‌شان باشند.

اما به راستی چرا عده‌ای کورکورانه در فضای مجازی که همه جهان آنرا رصد می‌کنند دست به سیاه‌نمایی می‌زنند؟ سئوالی که باید به شکل جدی مطرح نمود.

اگر بپذیریم که مسائل اخیر کشور ریشه در تحریکات و دسیسه‌چینی‌های دشمنان در فضای مجازی دارد٬ وظیفه ما شهروندان پاکیزه نگه داشتن فضای مجازی٬ اجتناب از سیاه‌نمایی و گرفتن فضای تحریک و دسیسه‌سازی از دشمنان است. به زودی مسببان آشوب‌ها و اتفاقات اخیر مجازات و به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید و مطمئناً از این بادها گزندی به درخت تنومند انقلاب نخواهد رسید. حافظه تاریخی جمهوری اسلامی ایران بسیاری از تندبادها را بخاطر دارد٬ که با درایت رهبری انقلاب از سر گذشته‌اند. یادآوری حوادثی مثل حمله نظامی حزب بعث عراق و هم‌پیمانی آل سعود و ورود مستقیم آمریکا به جنگ و همراهی منافقین و بمب‌گداری و ایجاد  شورش و… و همه این مثال‌ها گواه بی‌گزندی انقلاب اسلامی ایران در سایه توجهات آقا امام زمان است و تاریخ یعنی عبرت. به زودی باز هم فضای مجازی محبوب و دوست داشتنی ما به همان شکل قبل باز خواهد گشت و اما وظیفه ایجاب می‌کند که با نگاهی به اتفاقات اخیر بیشتر از پیش مراقب باشیم.
و بیاییم از خودمان شروع کنیم! و پیام آبادانی و خرمی و هم‌دلی را از همین شبکه‌های اجتماعی به جهان مخابره کنیم.
بیاییم اگر نارسایی هم وجود دارد آستین همت بالا بزنیم و سازندگی را جهادگونه انجام دهیم.
بیاییم در مقابل دروغ و خطر نفوذ ایادی دشمن و نفوذ افراد بی‌هویت و دوست‌نما در فضای مجازی هوشیار باشیم.
بیاییم فضای سیاه‌نمایی را از جامعه اسلامی‌مان دور کنیم و نشاط انقلابی را جایگزینش کنیم.
بیاییم همه با هم سرود ( ای ایران ای مرز پر گوهر ) بخوانیم و بخاطر همه داشته‌هایمان شاکر باشیم.
بیاییم فضای مجازی را مثل فضای اجتماعی اطراف‌مان و حتی خانه‌ی خودمان پاکیزه نگه داریم و به پاکیزگی‌اش متعهد باشیم و فضائل اخلاقی را بیش از پیش رعایت کنیم.
بیاییم روی تخته سیاه فضای مجازی با خط سفید بر ضد سیاهی‌ها شعار بنویسیم.
بیاییم اوباش‌گرها و آشوب‌طلب‌ها و ( هنرمندان لجن پراکنی ) این فضا را قبل از اینکه به دام چشمان همیشه بیدار امنیت کشور بیفتند خودمان بایکوت کنیم.
بیاییم خوبی‌ها را از فضای مجازی شروع کنیم.

عبدالعلی پوراشرف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا