آخرین خبرهااقتصادیایران

صادرات ۸٫۴ میلیون دلاری قشم در سه ماهه نخست امسال

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات هشت میلیون و 400 هزار دلار کالاهای صنعتی از قشم به کشورهای مختلف در سه ماهه نخست سال 1398 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، محمدمهدی برنجی در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره با اعلام این خبر بیان داشت: در این ایام صنایع فعال قشم توانسته اند سه میلیون و ۸۵۰ هزار دلار صادرات به داخل کشور انجام دهند که در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته که سه میلیون ۷۹۰ هزاردلار بوده، رشد دو درصدی نشان می دهد.

وی با اشاره به واردات صورت گرفته دئر این مدت زمان افزود: مبلغ ۱۵ میلیون و  ۷۲ هزار دلار واردات بخش صنایع جزیره بوده که از این میزان ۱۲ میلیون دلار آن مربوط به واردات کالاهای سرمایه ای از قبیل ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولید کارخانجات و واحدهای شیلاتی است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: میزان واردات سه ماهه سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار و بیشتر در زمینه واردات مواد اولیه بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال جاری میزان چهار میلیون دلار کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: افزایش واردات کالاهای سرمایه ای به کشور، یکی از برنامه های واحدهای صنعتی قشم برای ایجاد رونق تولید در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری است که می تواند موجب بی نیازی از واردات کالاهای خارجی در کشور شود.

به گفته برنجی، در سه ماهه نخست سال جاری برای ۱۵ واحد تولیدی مجوز فعالیت صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۱ مورد) افزایش پیدا کرده است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در حال حاضر ۱۹۶ واحد تولیدی فعال در جزیره وجود دارد که برای چهار هزار و ۲۰۰ نیروی بومی اشتغالزایی کرده اند.

گفتنی است، سیمان، شمش روی، شمش سرب، ماهی خشک، سیگار و عطر و ادکلن عمده محصولات صادراتی از منطقه آزاد قشم به خارج از کشور بوده و تولیداتی همچون ماهی خشک، لوازم آرایشی- بهداشتی و پوشاک، محصولات صادراتی این منطقه به داخل کشور می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا