اقتصادی

زنگنه:قیمت های مطرح شده بنزین و گازوییل تا زمانی که دولت اعلام نکرده، شایعه است

تهران- ایرنا- وزیر نفت در باره مطرح شدن قیمت‌های 15 هزار ریال و چهار هزار ریال برای بنزین و گازوئیل گفت: در خبرگزاری‌ها این قیمت‌ها را من هم شنیده‌ام اما تا زمانی که دولت اعلام نکرده همه چیز را باید شایعه دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پس از ارایه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، گمانه زنی های متعددی درباره نرخ سوخت مطرح شد.
در این میان، بیشتر احتمالات مربوط به عرضه بنزین ۱۵ هزار ریالی و گازوییل چهار هزار ریالی است و حتی برخی رسانه ها از قطعی شدن آن خبر دادند که البته پایگاه اطلاع رسانی دولت، قطعی شدن این نرخ ها را تکذیب کرد.
پایگاه اطلاع رسانی دولت دیشب (سه شنبه) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: نرخ های اعلام شده، صرفا یک نظر کارشناسی است که نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد و در زمان قطعی شدن به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
در این میان، بیژن زنگنه وزیر نفت هم گفت: ابهام‌هایی درباره سخنان رئیس جمهوری در زمینه نحوه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح شد، در واقع نظر رئیس جمهوری این است که مجموع قیمت این ۲ فرآورده از نصف قیمت جهانی آنها پس از افزایش بیشتر نخواهد شد.
وی افزود: اگر قیمت بنزین ۱۰ هزار ریال و گازوئیل را سه هزار ریال محاسبه کنیم، قیمت جهانی این دو فرآورده اکنون بالای ۴۰ هزار ریال است و منظور این بود که قیمت مجموع بنزین و گازوئیل در هر شرایطی و با هر افزایشی بیشتر از ۲۰ هزار ریال نخواهد شد.
وزیر نفت تصریح کرد: درباره پیشنهاد وزارت نفت برای قیمت بنزین و گازوئیل در لایحه بودجه سال ۹۷ هم ما پیشنهاد قیمت نمی‌دهیم، دولت هر زمانی که تصمیم به اضافه کردن قیمت گرفت اعلام می‌شود و هنوز این موضوع در مرحله‌ای نیست که بتوان قیمتی را برای اطلاع مردم اعلام کنیم.
زنگنه ادامه داد: در باره مطرح شدن قیمت‌های ۱۵ هزار ریال و چهار هزار ریال برای بنزین و گازوئیل در خبرگزاری‌ها نیز این قیمت‌ها را من هم شنیده‌ام اما تا زمانی که دولت اعلام نکرده همه چیز را باید شایعه دانست.
وی گفت: درباره میزان افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بی اطلاعم و آقای رئیس جمهوری سقف افزایش را اعلام کرده است، البته ما گزینه‌های مختلفی را مطرح کردیم و هر نوعی که تصمیم گیری شود، آماده اجرا هستیم.
اکنون بنزین به قیمت لیتری ۱۰ هزار ریال در جایگاه های عرضه سوخت عرضه می شود.

خبرنگار:میثم طاهری

ناشر: زهرا هجینی نژاد

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا