اقتصادیایران در جزیره قشم افتتاح شد؛

دومین نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان

دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم، روز پنج شنبه 27 دی ماه آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، این نمایشگاه با حضور فعالانی از صنایع شیلاتی جزیره قشم، ایران و چند کشور آسیایی و اروپایی از ۲۷ تا ۲۹ دی ماه به مدت سه روز در محل سالن دایمی نمایشگاه بین المللی قشم پذیرای علاقمندان به این صنعت و صنایع وابسته به آن است.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه آبزیان، آشنایی با آخرین فناوری های روز صنعت شیلات، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت شیلات و صنعت ماهیگیری، ایجاد امکانی برای ارتباط مستقیم فعالان داخلی و خارجی این صنعت، اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه می باشد.

با توجه به برخورداری جزیره قشم از ظرفیت‌های بالا در زمینه تولید و پرورش آبزیان وسایر صنایع وابسته به دریا، بررسی فرصت های سرمایه گذاری دریا محوری همچون صنایع دریایی در شاخه های شیلات (صیادی و آبزیان)، کشتی سازی،  پرورش آبزیان و شناسایی ذخایر آبزیان خلیج فارس از اهداف دیگر یاد شده برای برگزاری این نمایشگاه سه روزه در قشم می باشد.

در این نمایشگاه، صنایع مختلفی همچون پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، پرورش جلبک، تولید خوراک آبزیان و طیور،اسکله سازی و صیادی در ۵۴ غرفه به معرفی دستاوردهای خود می پردازند.

از این بین ۶ غرفه به  کشورهای آسیایی و اروپایی همچون چین، ترکیه، کره جنوبی، ایتالیا و نروژ اختصاص دارد.

حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان و بازدید از تک تک غرفه های نمایشگاه، حاکی از سیاست گذاری توسعه ای این سازمان در حوزه شیلات و زنجیره ارزش آن است.

گفتنی است، دومین نمایشگاه شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم به مدت سه روز از ۲۷ تا ۲۹ دی ماه در محل سالن نمایشگاه بین المللی قشم برپا می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا