اجتماعیاخبار مهم

افزايش 65 درصدی مصرف آب در قشم/ اسکان گردشگران در خانه مسکونی شناسایی نشده دلیل عمده کمبود آب قشم است

مديرعامل شركت آب و برق و تاسيسات منطقه آزاد قشم گفت: ميزان مصرف آب در قشم 60 درصد افزايش يافته و مصرف بهينه لازمه مديريت شرايط موجود است.
به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، شهرام داوري با بيان اين مطلب افزود: در روزهاي نخست نوروز 1401 (از 29 اسفند 1400 تا پنجم فروردين 1401) 94 هزار و 637 مترمكعب آب در قشم مصرف شد.
وي ادامه داد: ميزان مصرف در نوروز 1402 به 156 هزار و 151 مترمكعب رسيده كه بيانگر رشد 65 درصدي است.
مديرعامل شركت آب و برق و تاسيسات منطقه آزاد قشم بيان كرد: اين در حالي است كه ميزان توليد آب در اين بازه زماني از 96 هزار و 80 مترمكعب با 35 درصد رشد به 131 هزار و 151 مترمكعب رسيده است.
داوري تصريح كرد: مازاد مصرف تا به امروز از مخازن ذخيره تامين شده و انتظار است شهروندان و گردشگران مصرف بهينه آب را مد نظر داشته باشند.
وي اظهار داشت: از عمده دلايل بروز اين رخداد افزايش شديد اسكان در منازل مسكوني بويژه در روستاي طولا است به نحوي كه مصرف آب در اين منطقه از حداكثر 3 هزار مترمكعب به 6 هزار و 500 مترمكعب افزايش يافته است.
مديرعامل شركت آب و برق و تاسيسات منطقه آزاد قشم گفت: طرح نوروزي نام نويسي منازل مسكوني براي ثبت به عنوان خانه مسافر پيش از نوروز اجرا شد كه از طريق آن بتوان منازل هدف را شناسايي و در صورت نياز نسبت به آبرساني با تانكر اقدام شود كه متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.
داوري خاطرنشان كرد: هيچگونه مشكلي در تامين آب هتل ها، كمپ پارك ها و ديگر اماكن عمومي وجود ندارد و مشكل تنها مربوط به افزايش بي رويه آب در منازل مسكوني است كه با مصرف بهينه مي توان در كمتر از يك هفته نسبت به احياي كليه ذخاير مخازن و بازگشت به شرايط مطلوب اقدام كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا