فناوریگردشگری

مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید

رئیس کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: کلاهبرداری‌ها از طریق فضای مجازی در ایام تعطیلات نوروزی افزایش یافته و مردم باید مراقب پیامک‌های دریافتی باشند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حمیدرضا بندگان با اعلام این مطلب، اظهار داشت: برای پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران اینترنتی، باید توصیه‌‌های امنیتی را جدی بگیریم.
وی با اعلام اینکه پیامک‌هایی با عناوین واریز سود سهام عدالت، وام کم بهره، بسته‌های رایگان اینترنتی و موارد دیگر با هدف کلاهبرداری به شماره‌های مردم ارسال می‌شود، افزود: برای اینکه گرفتار تخلیه حساب خود نشوید بشدت مراقبت چنین ترفندهای تحریک کننده باشید.
رئیس کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همچنین اعلام کرد: فروش اینترنتی کالا هم متاسفانه به درگاهی برای کلاهبرداری تبدیل شده و مردم نباید پیش از دریافت کالا بیعانه و یا وجه کالای خریداری شده را پرداخت نمایند.
موضوع دیگر مطرح شده از سوی بندگان به کپی شدن کارت بانکی مردم مربوط بود که او اعلام کرد: در زمان خرید حتما عملیات کشیدن کارت بر روی کارتخوان و انجام مرحله رمز را شخصا انجام دهید.
وی در پایان با آرزوی سفری خوش برای هموطنان عزیز که از نقاط مختلف ایران، به جزیره قشم سفر نموده اند، گفت: از نصب اپلیکیشن‌های جعلی برای پیشگیری از تخلیه داده‌های تلفن همراهتان، خووداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا