سلامت

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال ۱۹ هزار کودک در قشم

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: ۱۹ هزار و ۴۰۶ کودک زیر پنج سال ایرانی و اتباع مهاجر سایر کشورهای ساکن این جزیره در اجرا و برگزاری مرحله دوم واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال علیه این بیماری واکسینه شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، یاسر مرادی روز چهارشنبه اظهار داشت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال همانند سال های قبل امسال نیز در مرحله نخست از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه و در مرحله دوم از ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال در حاشیه شهرهای قشم، درگهان، رمکان، سوزا، طبل و لافت و روستاهای تابعه شهرهای یادشده به مدت هفت روز به صورت خانه به خانه اجرا درآمده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند تمامی دست اندرکاران اجرای این طرح ملی افزود: در اجرای این طرح ۹۳ تیم سلامت در سطح شهرستان با مراجعه به درب منازل بیش از۴۸ هزار و ۵۵۷ خانوار، ۹۶ درصد جمعیت هدف را واکسینه کردند.

مرادی توضیح داد: برای حفظ دستاورد ریشه کنی فلج اطفال و جلوگیری از چرخش ویروس فلج اطفال، واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، ۲ نوبت در سال انجام می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در قشم ۱۸ هزار و ۸۲۷ کودک زیر پنج سال علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا