اقتصادی

رفع مشکلات تولیدکنندگان قشم با تاسیس «خانه صنعت» شتاب می‌گیرد

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با همراهی و مشارکت واحدهای تولیدی فعال این جزیره در آینده ای نزدیک «خانه صنعت قشم» با هدف پیگیری مشکلات تولیدکنندگان تاسیس خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مختار گرشاسبی روز یکشنبه، اظهار داشت: در حال حاضر چهار شهرک صنعتی طولا، فجر، کاوه و سوزا در این منطقه آزاد فعالیت هستند و با برنامه ریزی صورت گرفته این شهرک های صنعتی در آینده به ۶ واحد خواهد رسید.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های مختلفی برای رفع چالش ها و مشکلات واحدهای صنعتی صورت گرفته و برای بازگرداندن واحدهای نیمه فعال و راکد موجود در جزیره قشم به چرخه تولید تلاش های مختلفی در حال انجام است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال ۱۴۰۱، افزود: منشا رشد صادرات صورت گرفته مربوط به رونق و رشد واحدهای تولیدی و صنعتی است.

گرشاسبی با بیان اینکه تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سه ماهه نخست سال جاری معادل ۴۵ میلیون دلار است، تصریح کرد: تا پایان سال برای صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلار همچنین تراز تجاری ۳۰۰ میلیون دلاری برنامه ریزی شده است.

وی رفع دوگانگی در حوزه اخذ مجوزهای تولید را یکی از عوامل اصلی موجب رفع سردرگمی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و تسهیل و تسریع فرآیند تولید در منطقه آزاد قشم دانست.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: برقرار خطوط کشتیرانی مستقیم از بنادر قشم به خارج از کشور، رفع مشکلات ارزی برای واردات مواد اولیه و پیگیری رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی از برنامه ریزی های صورت گرفته جهت رشد تولید و توسعه صادرات می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا