آخرین خبرها رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم؛

دانشکده پزشکی متعلق به جزیره قشم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم از جذب دانشجو رشته پرستاری در دانشکده پزشکی این دانشگاه، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، سراج الدین محبی اسفلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به بازدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قشم  امیدواریم از مهرماه سال جاری رشته پرستاری در این دانشکده فعال شود.

وی افزود: ساختمان جدید واحد بین الملل این دانشکده واقع در محل دانشگاه آزاد اسلامی قشم، در فضایی به وسعت ۶ هزار مترمربع به تجهیزات و آزمایشگاه های مدرن، مجهز شده است.

محبی ادامه داد: دانشکده پزشکی متعلق به جزیره قشم است و ما سعی داریم با افزودن رشته های پیراپزشکی به ظرفیت بیشتری در تولید نیروی انسانی متخصص در سطح جزیره برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم با اشاره به افزایش ظرفیت رشته های تحصیلی در مقطع دکترا گفت: این دانشگاه  در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ هفت رشته جدید در مقطع دکترا به رشته های خود افزوده است و در حال حاضر ۲۸ رشته در مقطع دکترا در این واحد آماده جذب دانشجوست.

وی ادامه داد: مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، مالی-بانکداری، مهندسی عمران-سازه، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، مشاوره، برنامه ریزی درسی و روانشناسی تربیتی  عناوین این رشته ها می باشند.

به گفته محبی، در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۲۳ رشته جدید در این مرکز دایر شده و در سال تحصیلی جدید  تعداد رشته های این مقطع به ۲۹ واحد می رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم عنوان کرد: تعداد هفت هزار و ۲۹۷ دانشجو دانش آموز توسط مراکز مختلف این دانشگاه در حال تحصیل و گرفتن خدمات آموزشی هستند.

وی با اشاره طرح احداث مجتمع چند منظوره و سالن همایش خلیج فارس گفت: این پروژه در زمینی به وسعت چهار هزار متر با ۱۱ هزار متر زیربنا در شهر قشم و با اعتبار اولیه ۲۷۰ میلیارد ریال ساخته می شود.

محبی هدف از اجرای این طرح را تداوم  سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر توسعه گردشگری پایدار در جزیره قشم دانست و افزود: طرح موزه میراث فرهنگی و بوم گردی خلیج فارس نیز در راستای رونق گردشگری در قشم، در حال مطالعه است که پس از تکمیل مطالعات در زمینی به وسعت ۱۲ هزار متر مربع در محل دانشگاه آزاد اسلامی قشم ساخته می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم ادامه داد: معماری خاص استان های مختلف کشور در کنار مردم شناسی و استفاده از نمادهای فرهنگی ایران زمین در این طرح مورد نظر است.

محبی از آماده سازی المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قشم با اعتبار یک میلیارد ریالی خبر داد و گفت: طراحی این المان توسط دانشجویان معماری این دانشگاه به انجام رسیده است و اجرای آن، یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را در یاد و خاطر دانشجویان زنده نگه می دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی قشم در سال ۱۳۷۰ تاسیس شده و سیزدهم آبان ماه ۱۳۷۱ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا