اقتصادی

مدیر درگهان استعفا داد/ متن کامل استعفا

پس از گذشت حدود یکسال از انتصاب محمدرضا حقیقی به سمت مدیریت امور درگهان ایشان طی نامه ای که نسخه ای از آن بدستمان رسیده است استعفا داد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، مدیریت امور درگهان در بخشی از استعفای خود به کارشکنی مدیران میانی در سازمان منطقه آزاد قشم به صراحت اشاره کرده است. متن کامل استعفای ایشان به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر عادل پیغامی

رئیس محترم هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم

موضوع : مدیریت امور درگهان

سلام علیکم

با سلام و صلوأت بر محمد (ص) و آل محمد (ع)؛ احتراماً به استحضار آن مقام عالی می‌رساند اینجانب محمدرضا حقیقی که بیش از یک سال به عنوان خدمتگزار مردم در سمت سرپرست مدیریت امور درگهان و حومه (شامل: شهر و روستاهای درگهان, هلر و دانشگاه آزاد، طولا، کووه ای، گیاهدان، رمکان، جیجیان تا فرودگاه، نخل گل، زیرانگ، ریگو، کمپ پارک ریگو و سایت گردشگری ناز) در راستای اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن سازمان منطقه آزاد قشم با اقدام به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث امید آفرینی، رضایتمندی مردم و تعامل با ارگانها و نهادها در حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی در خدمت مردم شریف منطقه بوده‌ام. با افتخار ایام نوروز ۱۴۰۲ را بدون کوچکترین مشکل و اعتراض مردمی (گردشگران) علیرغم تمام کارشکنی‌ها پشت‌سر گذاشته که نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

با بررسی مشکلات سنوات ماضی و با اقدام جهادی نسبت به ایجاد زیرساخت و ظرفیت‌های مورد نیاز که برای سنوات آتی نیز پیش‌بینی شده است، بسیاری از مشکلات حوزه استحفاضی مدیریت امور درگهان رفع گردیده است. (بنا بر گزارشات تقدیمی)

حسب وظیفه ذاتی و شرح وظایف تعریف شده، برنامه اجرایی این مدیریت که با همکاری مشاورین نخبه و زبده اینجانب تهیه و تدوین گردیده (تصویر پیوست) که با اجرای آن بخش اعظمی از مشکلات این حوزه خصوصاً در بخش حمل و نقل عمومی شهرستان رفع می‌گردیده لاکن متأسفانه به دلیل عدم تأمین امکانات و کم توجهی برخی از مدیران میانی، اين امر محقق نگردید.

در حوزه شناسایی منابع درآمدی و سرمایه‌گذاری نیز بخشی از عملکرد اینجانب به شرح زیر بوده که اقدامات اولیه در خصوص احصاء درآمد، مکاتبات و مقدمات حضور سرمایه‌گذاران جهت مذاکره با معاونت‌های مربوطه در سازمان صورت پذیرفته است: شناسایی منابع درآمدی سازمان از محل صدور گواهی پایان کار و پروانه کسب و پیشه مجتمع های تجاری با مبلغی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال. باتوجه به دغدغه مردم منطقه درخصوص تأمین آب، اقدام جهت جذب منابع مالی جهت احداث و راه‌اندازی آب‌شیرین کن با آورده‌ای بالغ بر 5/6 میلیون یورو و تکنولوژی روز دنیا که در مرحله تحویل زمین و صدور مجوزات لازم می‌باشد. پیرو مذاکرات صورت گرفته امکان جذب تا ۷۶ میلیون یورو درخصوص پروژه انرژی‌های پاک و اصلاح زیرساخت خطوط انتقال آب و برق فراهم شده است. پیگیری واگذاری تنها اسکله تفریحی جزیره قشم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی. مذاکره با سرمایه‌گذار از کشور عمان به منظور ایجاد کریدور دریایی کیش – قشم – عمان و بالعکس با کشتی کروز. به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درباره بهبود وضعیت معیشتی مردم و در راستای مسئولیت اجتماعی به منظور ایجاد اشتغال زنان خود سرپرست، مذاکره با مجموعه‌های خیریه بومی جهت ایجاد و راه‌اندازی بازار روز صورت گرفته است. تشویق و ترغیب سرمایه‌گذار (اتحادیه صنف میوه و تره بار کشور) جهت ایجاد میدان میوه و تره بار. مذاکره با سرمایه‌گذاران به منظور ایجاد بازار ماهی فروشان، ایجاد مسیر دریایی بندرعباس به درگهان (حمل خودرو و مسافری)، ایجاد بنیاد قرآنی در جزیره قشم، ایجاد پارک‌سوار اتوبوسرانی به منظور رفاه مردم مرکز و غرب جزیره، ایجاد پیاده‌راه و دوچرخه از جزایرناز تا کمپ پارک ریگو، ایجاد کارتینگ سایت گرشگری ناز و … .

علی ایحال اینجانب به حکم شرع و قانون، خالصانه و بدون هیچ چشم‌داشتی و با کمترین امکانات، اختیارات سازمانی و حقوق علی‌رغم کارشکنی عوامل بدخواه درون و برون سازمانی، اینجانب تحت حمایت‌های حضرتعالی در این مدیریت انجام وظیفه نموده‌ام و با عنایت به مطالبه‌گری خواسته‌های این مدیریت از سازمان و عدم تأمین آنها که باعث کندی سرعت کار و ارائه خدمات به مردم شریف منطقه گردیده، از سمت خود دراین جایگاه استعفا می‌دهم تا شاید فرد شایسته‌تری با امکانات و اختیارات بیشتر و با پیگیری اقدامات صورت گرفته که غالباً ابتر مانده، خدمات درخور شأن مردم شریف درگهان و حوزه‌های مربوطه منتج به نتیجه گردد.

مزید استحضار می‌باشد تصمیم‌گیری و پذیرش يا عدم پذیرش درخواست اینجانب منوط به اوامرعالی بوده همچنین به کارگیری و تعریف هر نوع همکاری با سازمان با نظر حضرتعالی خواهد بود.

«و من اللّه التوفیق»

محمدرضا حقیقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا