ایران سازمان منطقه آزاد قشم سپر بلای تمام تقصیرات!!!!

اگر سازمان منطقه آزاد قشم نبود، می خواستید تقصیرات را گردن که بیاندازید؟


به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم علیرضا کمساری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قشم در واکنش به برخی انتقادات نسنجیده از سازمان منطقه آزاد قشم، مطرح کرد: اگر در قشم منطقه آزاد نداشتیم، می خواستیم تقصیرات را گردن که بیاندازیم؟
دبیر شورای فرهنگ عمومی قشم بر لزوم رعایت جانب انصاف در جلسه شورای فرهنگ عمومی تاکید و تصریح کرد: مشکلات فرهنگی بسیاری از شهرستان ها از قشم بیشتر است اما متاسفانه در قشم هر اتفاقی رخ می دهد انگشت ها به سمت منطقه آزاد نشانه رفته و مسئولیت را از گردن خود ساقط می کنند!
کمساری با بیان اینکه به طور قطع سازمان منطقه آزاد قشم ثمراتی برای قشم داشته است، اظهار کرد: اینکه عده ای می گویند سازمان بیشتر به جشن و موسیقی کمک می کند والله چنین نیست!
وی افزود: بنده در قشم هم مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد بوده ام و هم مدیرکل ارشاد؛ من در سال گذشته ۸۰ میلیون تومان به هیئات مذهبی شهرستان کمک کرده ام در حالی که به هیچ یک از موسسات فرهنگی که در اجرای موسیقی فعال است یک ریال هم نداده ایم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی قشم ادامه داد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد قشم مصوبه ای وجود دارد که بر مبنای آن هر کس بخواهد در قشم کنسرت برگزار کند، به هیچ عنوان پولی به او پرداخت نمی شود بلکه از او پول هم می گیریم و اگر برای قشم آورده ای داشته باشند به آنان مجوز می دهیم.
کمساری با تکذیب صدور هرگونه مجوز اجرای کنسرت در ایام فاطمیه، اظهار کرد: تحت هیچ عنوانی مجوز برگزاری کنسرت صادر نشده است در حالی تنها در یک شب شش نفر از آقایان شخصا با من به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم برای صدور مجوز تماس گرفته و با مخالفتی قاطع مواجه شدند.
وی تاکید کرد: باید قاطعانه ایستادگی کرد و تقصیر را گردن دیگران نیانداخت؛ من از امام جمعه محترم شهرستان خواهش می کنم همچون همیشه طلایه دار تقویت وحدت موجود باشند.
در پی مواضع صریح دبیر شورای فرهنگ عمومی قشم و پرده برداشتن از اشاره‌های ناصواب برخی منتقدین به سازمان منطقه آزاد قشم باید گفت که مردم قشم هنوز حمایت تمام قد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جادری استاندار هرمزگان، محمد آشوری نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قشم و شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهر قشم در آئین افتتاح درمانگاه خلیج فارس و زدن مهر تائید بر عملکرد مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه ارائه خدمات زیرساختی در این جزیره را از یاد نبرده اند.
مردم به یاد دارند که جادری استاندار هرمزگان آبرسانی به روستاهای جزیره قشم در زمان مدیرعاملی حمیدرضا مومنی را از آغاز شکل گیری این جزیره بی سابقه دانست و از آن بعنوان اقدام شایسته و قابل تحسینِ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نام برد.
محمد آشوری نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس هم بر بازگشت سازمان منطقه آزاد قشم به روال طبیعی و مدار اصلی خود در دوره مدیر عاملی حمیدرضا مومنی صحه گذاشت و بر تحقق مطالبات اصلی مردم جزیره نظیر آب، برق، بهداشت و درمان، جاده سازی و آموزش و پرورش به همت ایشان تاکید کرد.
امام جمعه شهرستان قشم نیز محرومیت های بجا مانده از سنوات گذشته در قشم را با مدیریت قوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بسیار کمرنگ شده دانست و با ابلاغ رضایت مردم قشم از عملکرد حمیدرضا مومنی، پشتکار وی و تیم همراهش را عامل حل مشکلات لاینحل قشم عنوان کرد.
شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهر قشم اعلام کرد که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ۱۰۰ برابر آنچه سخن می گوید کار اجرائی و عملکرد از خود به یادگار گذاشته و آبرسانی به روستاهای قشم، بهداشت و درمان، جاده سازی، مرمت راه ها و آسفالت را نهضت های مومنی در قشم برشمرد.
مردم، معرفی منطقه آزاد قشم بعنوان نمونه ای کامل و موفق از مناطق آزاد کشور توسط مشاور رئیس جمهور و دبیر شوریعالی مناطق آزاد کشور در دوره مدیرعاملی مومنی را نیز خوب به خاطر دارند.
با این وجود عده ای از هر مسئله ای برای ناکارآمد نشان دادن این سازمان سوء استفاده می کنند. غافل از اینکه تضعیف کارگزاران موفق نظام در واقع تضعیف خود نظام اسلامی است. بر چهره ی درخشان وحدت در شهرستان چنگ می اندازند و در سراسر کلام، رفتار و نگاهشان اثری از خدمات ارائه شده یافت نمی شود.

چنین بی مهری هایی قطعا به محرومیت‌های قشم دامن خواهد زد مگر اینکه منتقدین منصفانه به صحنه آیند و منافع عمومی را حقیقتا بر منافع فردی و سازمانی خویش ترجیح دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا