اجتماعیاقتصادیایرانگردشگری

آینده اقتصادی قشم وابسته به گردشگری است / کاشانه های مهمان، ویترین فرهنگی جزیره

عاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آینده جزیره قشم در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وابسته به توسعه ظرفیت ها و امکانات صنعت گردشگری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی شیخ زاده در آیین رونمایی از سند عضویت سازمان منطقه آزاد قشم در سازمان جهانی گردشگری به مناسبت هفته گردشگری گفت: در آینده همسو با توسعه صنایع و حوزه های اقتصادی و اجتماعی، حوزه گردشگری نیز به عنوان یک منبع درآمد پایدار و ایجاد توسعه متوازن در جزیره قشم نقش مهمی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه با وجود امنیت می توانیم برای توسعه گردشگری برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: امنیت کلید اصلی گردشگری در منطقه آزاد قشم است و برای این موضوع باید قدردان زحمت های نیروهای امنیتی و نظامی کشورمان باشیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فرآیند عضویت سازمان منطقه آزاد در سازمان جهانی گردشگری، گفت: دو سال قبل در سفر مدیرعامل سازمان به مادرید  فرآیند عضویت ایران در سازمان جهانی گردشگری آغاز شد و در نهایت قشم به همراه چهار نقطه دیگر از کشور به عضویت این سازمان جهانی درآمد.
شیخ زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه قشم یکی از جزایر بی نظیر در حوزه گردشگری جهانی است عضویت منطقه آزاد قشم در سازمان جهانی گردشگری منافع زیادی برای این جزیره در حوزه های گردشگری و جلب گردشگر به همراه خواهد داشت.
وی درباره راهکارهای افزایش ورود گردشگر به جزیره قشم، تصریح کرد: موضوع فرهنگ یکی از پارامترهای مهم برای جذب گردشگر در جزیره قشم است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در این حوزه، خاطرنشان کرد: توسعه خانه های بوم گردی و کاشانه های مهمان به معنی توسعه ویترین فرهنگی جزیره قشم بین مردم کشور و جهان خواهد بود و می تواند معرف فرهنگ، مهمان نوازی و نجابت مردم قشم باشد.
وی ادامه داد: بهبود روابط سیاسی با سایر کشورهای جهان براساس اصول و سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی می تواند به گسترش صنعت گردشگری و رونق این صنعت از جنبه های اقتصادی و فرهنگی کمک کند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: گردشگری زمانی توجیه دارد که اقتصاد رونق داشته باشد، از طرف دیگر ایران به دلیل ارزان بودن امروز یکی از قطب های اصلی و مورد توجه گردشگران سراسر جهان است.
شیخ زاده با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری گردشگری در منطقه آزاد قشم تشکیل شده است، گفت: اقدامات بی نظیری در حوزه گردشگری در سال های گذشته انجام شده و با ایجاد زیرساخت های عمرانی و توسعه امکانات، گردشگری در جزیره متحول شده است.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت استانداردسازی خدمات گردشگری در قشم، خاطرنشان کرد: باید هرچه سریعتر برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران در حوزه های اسکان و حمل و نقل اقدام کنیم و برای این منظور بهترین راهکار حرکت به سوی استانداردسازی خدمات گردشگری است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هدف گذاری توسعه ظرفیت های تولید و برندسازی صنایع دستی جزیره، حضور و عرضه در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی است تا از این طریق بتوان ظرفیت های گردشگری و فرهنگی قشم را بهتر و بیشتر به جهانیان معرفی کنیم.
شیخ زاده در پایان گفت: تهیه و تدوین سند توسعه برای ماندگاری میراث فرهنگی در جزیره قشم با هماهنگی و همکاری موسسه آموزش عالی منطقه آزاد قشم برنامه ریزی شده و اقدامات آن در حال انجام است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا