گردشگری

افزایش شب اقامت گردشگران در جزیره قشم/خدمات گمرکی در بندر پل به زیر 30 ثانیه رسید

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: مدت زمان ماندگاری گردشگران نوروز 1403 قشم در مقایسه با سال گذشته نشان از افزایش چشمگیر شب اقامت میهمانان این جزیره جهانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ادریس راموز با بیان این مطلب، اظهار داشت: از 25 اسفند 1402 تا پایان سومین روز فروردین جاری، 330 هزار گردشگر وارد قشم شدند و حدود 80 هزار نفر هم این جزیره را ترک کردند که مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر علاقمندی بیشتر گردشگران به ماندگاری در این جزیره دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته علیرغم اینکه در بازه زمانی 25 اسفند 1401 تا سومین روز فروردین 1402 تعداد 350 هزار گردشگر وارد جزیره قشم شده بودند، اما آمار خروجی آنان در مدت یاد شده به افزون بر 220 هزار نفر رسیده بود.
به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، استفاده سرانه گردشگران و اقبال خوب آنان از زیبایی‌های منحصر بفرد ژئوسایت‌های تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه در قشم و کیفیت بالای خدمات در اماکن اقامتی از جمله کمپ‌پارک‌ها موجب زمان ماندگاری بیشتر گردشگران در جزیره قشم شده است.

خدمات گمرکی در بند پل به زیر 30 ثانیه رسید

وی با اشاره به خدمات سرعتی نیروهای گمرک در بندر پل برای ورود مسافران خودرویی به جزیره قشم، گفت: پیش از آغاز تعطیلات پایان سال با انجام اقدامات عمرانی از جمله تعریض جاده منتهی به اسکله پل و ایجاد لاین ویژه برای ورود قشموندان، بار ترافیکی اسکله پل به لافت بشدت کاهش یافت.
راموز بیان داشت: زمان توقف هر خورو برای تشریفات گمرکی با توجه به فعالیت نیروهای گمرک در 24 گیت به زیر 30 ثانیه رسیده است.
او ادامه داد: صف خورویی در اسکله پل برای ورود به جزیره قشم طی تعطیلات بهمن ماه سال گذشته به 8 کیلومتر می‌رسید اما اینک با تدابیر انجام شده شاهد کاهش صف به کمتر از 500 متر و ترافیک روان در این مسیر هستیم.
جزیره قشم در جنوب ایران با داشتن مردمانی میهمان دوست، این روزها میزبان انبوه گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است که با هدف بازدید از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری قشم، از سه مسیر زمینی، دریایی و هوایی وارد این جزیره می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا