گردشگری

ژئوسایت دره ستاره ها برای ناشنوایان و کم شنوایان دسترس‌پذیر شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ژئوسایت دره ستاره ها ژئوپارک جهانی قشم برای نخستین بار در میان ژئوپارک های ایران برای گردشگران ناشنوا و کم شنوا در ایام تعطیلات نوروز دسترس پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ادریس راموز با بیان این مطلب، اظهار داشت: این اقدام با هدف برقراری عدالت در بهره مندی از ظرفیت های ژئوپارک جهانی قشم برای نخستین بار در سطح ژئوپارک های کشور اجرایی شد.

وی ادامه داد: برای این منظور بروشورهای دارای بارکدهای اختصاصی (QR Code) طراحی شده که گردشگران ناشنوا و کم شنوا با اسکن آن امکان دسترسی به تولید محتوای دیجیتال تولید شده همراه با زبان اشاره را پیدا می کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تهیه محتوای متناسب با ژئوسایت دره ستاره ها به عنوان یکی از زیباترین و پربازدیدترین ژئوسایت ژئوپارک جهانی قشم صورت گرفته است.

به گفته راموز؛ این طرح با همکاری مدیریت ژئوپارک جهانی قشم و با حمایت مالی بوتیک هتل ایرمان به عنوان یکی از اعضای شبکه همیاران ژئوپارک و شبکه ملی ناشنوایان ایران اجرایی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دسترس پذیر شدن ژئوسایت دره ستاره ها اولین اقدام در راستای برقراری عدالت و توسعه پایدار ظرفیت های گردشگری قشم در راستای اجرای طرح گردشگری برای همه است.

بنابر این گزارش؛ گردشگری برای همه یا در دسترس یکی از مفاهیم جدید در حوزه توسعه پایدار صنعت گردشگری است که براساس آن تمامی افراد جامعه می توانند بدون توجه به سن، نژاد، معلولیت جسمی و ذهنی، بدون محدودیت می توانند از ظرفیت های گردشگری استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا