فرهنگی هنری

برگزاری نخستین جشنواره ادبی – هنری دبیرستان سما در قشم

نخستین جشنواره ادبی _ هنری سما ویژه پایه متوسطه اول دخترانه با هدف اهمیت و توجه به دروس علوم انسانی به ویژه ادبیات و هنر در قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، این جشنواره 29 آذرماه در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم با طرحی از دبیر ادبیات سما، سرکار خانم حسرت محمودآبادی که بنای تدریس را فرادرسی و پژوهشگری قرار داده است و با همکاری دبیر فرهنگ و هنرسرکار خانم هاجر ربیحاوی و توسط دانش آموزان این دبیرستان برگزار شد.
اهمیت دادن به تحقیق و پژوهش و چگونگی مراحل انجام یک کار تحقیقی، آشنایی و آگاهی از کسب اطلاعات در منابع علمی و معتبر، شناخت دانش‌آموزان با چهره‌ها و مفاخر ادبی و هنری ایران و ایجاد فرصت و کسب تجربه به دانش آموزان در سطح جشنواره‌ها هم از دیگر اهداف این جشنواره بود.


شایان ذکر است، تمامی برنامه‌های این جشنواره شامل اجرا تا پخش موسیقی، تهیه عکس و فیلم، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، مناظره علمی، ارائه گزارش تحقیقات برای هر سه پایه توسط نماینده آنان و شعر خوانی توسط خود دانش‌آموزان و بر پایه توانایی، استعداد، همدلی و علاقه به کار گروهی انجام شد.
در این مراسم که با حضور دکتر حیدری نارمندی رییس دانشگاه آزاد قشم حوریه حاجی زاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل استان هرمزگان، شهناز محمود زاده رییس اداره تکنولوژی آموزش ابتدایی استان هرمزگان، حسین رنجبر گلشواری رییس اداره آموزش و پرورش قشم، صالحه ایرانمنش رییس اداره ارشاد اسلامی، ابراهیم کارگرنژاد از شعرای جزیره وجمعی از اولیای دانش‌آموزان برگزار شد، به آن دسته از دانش‌آموزانی که به عنوان پژوهنده برتر شناخته شدند، لوح تقدیر اهدا گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا