سلامت

بیش از هشت هزار دُز واکسن پنتاوالان در جزیره تزریق شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: هشت هزار و ۵۶۲ دُز واکسن پنج گانه (پنتاوالان) به منظور ایمن سازی کودکان در سه مرحله در سرتاسر این جزیره تزریق شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، «یاسر مرادی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم روز یکشنبه گفت: با تزریق این واکسن پنج گانه کودکان در مقابل پنج بیماری تهدید کننده زندگی آنان شامل دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوآنزا نوع ب محافظت می شوند.

وی ادامه داد: واکسن پنج گانه تعداد تزریق به کودکان را کاهش می دهد و علیه این پنج بیماری ایمنی ایجاد می کند به طوری که تزریق این واکسن از ۲ ماهگی آغاز می شود به ترتیب در چهار و شش ماهگی مجدد به نوزاد تزریق خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: در مرحله نخست برنامه واکسیناسیون پنج گانه (پنتاوالان) ۲ هزار و ۸۲۸ نفر معادل ۹۹.۲ درصد از جمعیت هدف در این جزیره به کودکان و نوزادان تزریق شده است.

مرادی اضافه کرد: در مرحله دوم این ایمن سازی تزریق ۲ هزار و ۸۴۹ کودک و نوزاد معادل ۱۰۳.۹ درصد جمعیت هدف انجام شده است.

وی گفت: در مرحله سوم تزریق این واکسن برای ۲ هزار و ۸۸۳ جمعیت هدف معادل ۹۷ درصد انجام شد که از دیگر دستاوردهای این برنامه واکسیناسیون است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم اعلام کرد: تزریق این واکسن کودکان کمتر از پنج سال را از بیماری کشنده ای که به وسیله میکروب هموفیلوس آنفولانزا ایجاد می شود، به ویژه منژیت، پنومونی، عفونت مفاصل و ناحیه حلق و سپتی سمی کشنده، که در سنین کمتر از پنج سال مرگ و میر قابل توجهی را ایجاد می کند، مصون نگه می دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا