فرهنگی

اولویت فعالیت‌های هنری در قشم با اصحاب فرهنگ و هنر بومی است

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت هنری در قشم باید به گونه‌ای باشد که فعالان بومی این جزیره در اولویت باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم”، یاسر احمدوند بعدازظهر چهارشنبه 8 آذر ماه در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم و در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر این جزیره، اظهار کرد: هنرمندان قشمی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنری توان ارائه هنر را دارند و استفاده از هنرمندان غیر بومی باید در درجه بعدی قرار گیرد.
وی با با تقدیر از حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: توقف امور فرهنگی در این منطقه به هر بهانه‌ای که باشد خسارت آن در درجه نخست، متوجه فعالان این عرصه مهم خواهد شد.
به گفته معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا زمانی که اداره ارشاد قشم به اداره کل تبدیل نشده است، امور فعالان عرصه فرهنگ و هنر قشم باید با جدیت از سوی مسئولان استان هرمزگان انجام شود.
وی با اظهارناخرسندی از تعطیلی پلاتو هنرمندان تئاتر در قشم، گفت: دلایل این اقدام باید با هدف رفع مشکل بررسی و مشخص شود.
احمدوند در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: منابع این وزارتخاخانه محدود است و با نیاز اهالی فرهنگ و هنر تناسب ندارد.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید با افزایش منابع وزارتخانه، هزینه‌ها را به شکل صحیح مدیریت کنیم.
شایان ذکر است؛ فعالان حوزه رسانه و هنر قشم نشستی را با حضور فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی این وزارتخانه در سالن مرکز بین‌المللی قشم با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم،‌ اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با هدف بررسی مسائل و مشکلات خود برگزار کردند./سحر مظفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا