آموزشی

آموزش و پرورش قشم سال گذشته رتبه نخست هرمزگان را کسب کرد

دبیر پژوهش‌سرای آموزش و پرورش شهرستان قشم از کسب رتبه نخست این مجموعه در بین 22 منطقه شرکت‌کننده استان هرمزگان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم”، دکتر رامین اکبری در نشست 99 شورای شهر قشم، اظهار داشت: تیم 64 نفره قشم در 11 گرایش شامل زیست فناوری، ادبیات و علوم انسانی، گیاهان دارویی، فرهنگ و هنر، انرژی‌های تجدید پذیر، نانو فناوری، آزمایشگاه، سلول‌های بنیادین، نجوم، رباتیک و جشنواره دریا یا جشنواره حمل و نقل پیشرفته و فناوری‌های حوزه فضایی رتبه نخست استان هرنمزگان را از آن خود کرد.
وی تصریح کرد: طراحی و ساخت دو خودرو خورشیدی تک سرنشین که رتبه اول کشوری را هم کسب کرد، بخش دیگری از افتخارات دانش‌آموزان پژوهش‌سرای قشم محسوب می‌شود که با تحمل 160 کیلوگرم وزن، توان حرکت با سرعت 60 کیلومتر در ساعت را دارد.
به گفته دبیر پژوهش‌سرای آموزش و پرورش شهرستان قشم، عکس‌های ماکرو دانش‌آموزان این مجموعه همچنین سال گذشته به جشنواره کشوری راه یافت که در این زمینه هنرمندان عکس‌های میکروسکوپی قشم نیازمند یاری هستند.
او با گلایه از اینکه مبلغ 500 میلیون تومانی که در سفر استاندار هرمزگان به قشم برای این پژوهش‌سرا مصوب شد، بود به حساب این مجموعه واریز نشده است، افزود: با مساعدت‌های استانی و ملی می‌توانیم کارهای مهمی را در قشم به مرحله اجرا برسانیم.
اکبری گفت: با ارائه طرح 20 قرار است رتبه دانش آموزان پژوهش‌سرای قشم در حوزه کمیت آثار 15 درصد و در کیفیت آثار هم 5 درصد نیبت به سال گذشته ارتقا پیدا کند.
وی با اعلام اینکه قشم به عنوان قطب هوا، فضا و دریایی کشور انتخاب شده است، گفت: با کمک‌های استانی یا ملی در سطح 300 تا 500 میلیون تومان هم می‌توانیم در این زمینه‌ها هم نقش آفرینی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا