فرهنگی

جشن کتاب و کودک در قشم برگزار شد

 جشن کتاب و کودک به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان دانش آموزش قشمی امروز (سه شنبه) با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در کتابخانه اندیشه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، کودکان قشمی در این جشن با حضور در کتابخانه اندیشه سرزمین آب و آفتاب، از برنامه های ویژه ای که به همت متولیان اداره کتابخانه های این شهرستان مرزی تدارک دیده شده بود، بهره مند شدند.

این جشن که با حضور گسترده دانش آموزان و کودکان برگزار شد، شامل برنامه های متنوعی از جمله کارگاه نقاشی، قصه گویی، داستان نویسی، شعر خوانی و مشاعره بود.

تقدیر از دانش آموزان حافظ قرآن، عضو فعال و کودکان و نوجوانان عضو این کتابخانه که حضوری موفق در برنامه های اجتماعی و علمی داشته اند از دیگر برنامه های این جشن بود

رییس اداره کتابخانه های قشم در حاشیه برگزاری این مراسم هدف از برگزاری این جشن را نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و ایجاد ارتباط بیشتر دانش آموزان و کودکان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با کتاب عنوان کرد.

امینه دریانورد اظهار داشت: تعامل و همکاری هرچه بیشتر آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و کتابخانه می تواند موجب تحولی عظیم در بحث مطالعه و کتابخوانی در این جزیره شود.

وی توضیح داد: برگزاری برنامه های متنوع و مختلف در کتابخانه های عمومی از جمله راهکارهای افزایش فرهنگ مطالعه و جذب هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان به فضای کتاب و کتابخوانی در نگین خلیج فارس است.

شمار اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان ۶۸ هزار و ۷۴۵ نفر است که از این تعداد ۲۸ هزار و ۸۱ نفر عضو کودک و ۴۰ هزار و ۶۶۴ نفر عضو بزرگسال هستند.

۱۵۵ هزار و ۲۸۷ نسخه کتاب در ۱۳ کتابخانه روستایی و شهری جزیره قشم وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از امروز آغاز می شود و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا