گردشگری

سفری به قدمت چندین قرن از لافت به کنگ

شهردار لافت از برگزاری پویشی فرهنگی به قدمت سده ها برای دیدار ناخدایان لافتی و کنگی از مسیر دریایی بین این دو بندر تاریخی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد آتشین ماه با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این پویش، زنده کردن تاریخ گذشته و احیا سنت های رایج بین ناخدایانی است که صدها سال با لنج های بادبانی خود، سفیران فرهنگ و ادب ایران زمین و نشر دهنده آن به کشورهای همسایه بوده اند.
وی ادامه داد: تجدید دیدار ناخدایان لافتی و کنگی در تاریخ 10 آبان ماه 1402، با یک سفر دریایی از مبدا لافت به مقصد کنگ انجام شده و با اجرای موسیقی هایی همچون رزیف و عضوا بر لنج و مراسم استقبال ناخدایان بندر کنگ ادامه دارد.
به گفته آتشین ماه، ناخدایان بندر کنگ با اجرای موسیقی در اقامتگاه مهره سرا و موزه مردم شناسی کنگ مراسم را ادامه داده و در روز دوم با اجرای برنامه هوزار(بادبان کشی) در بوم مسی این شهر، پویش را خاتمه خواهند داد.
شهردار لافت ضمن ابراز امیدواری برای ادامه پویش های فرهنگی با تکیه بر سنت های پیشینیان افزود: میراث ناملموس یکی از ظرفیت های گردشگری است که به دلیل نداشتن نمود خارجی، بیشتر در معرض تهدید فراموشی بوده و وظیفه همه ما، کمک به احیا و پاسداشت این میراث با راه اندازی پویش ها و رویدادهای گوناگون است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا