اقتصادی

نقش شیلات جزیره قشم در مدیریت بحران باهدف تامین امنیت غذایی کشور

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم با داشتن مزارع پرورش میگو سنتی و مکانیزه و همچنین ماهی در قفس می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در مدیریت بحران به منظور تامین امنیت غذایی کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مریم نوری بالانجی در بازدید از حوضچه های پرورش میگوی جزیره قشم به همراه کارشناسان شیلات و دامپزشکی شهرستان قشم پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مانور پدافند زیستی با شعار تاب‌آوری ملی در برابر تهدیدات زیستی گفت: پرورش آبزیان در مناطق مرزی در حفظ امنیت غذایی و دفاعی نقش بسیار ویژه ای دارند.
وی کنترل بیماری ها و مبارزه با بیوتروریسم در حوزه شیلاتی را بخشی از اقدامات حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: کنترل بیماری ها به افزایش بهره وری و تولید آبزیان کمک کرده و سلامت جامعه مصرف کننده را نیز تامین می کند.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین پرورش ماهی در قفس را راهکاری دفاعی برای تامین امنیت غذایی به ویژه در مواقع بحران های زمینی معرفی کرد و ادامه داد: دریا بستری پایدار برای تامین منابع غذایی است و استفاده درست از این بستر، با پرورش آبزیان به شیوه هایی همچون پرورش ماهی در قفس به تحقق اقتصاد پایدار می انجامد.
یادآور می شود، سوم تا دهم آبان ماه ۱۴۰۲ به نام هفته پدفند غیرعامل با شعار “ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید” نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا